Dykker Startet 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 16.Januar.2013 Da har jeg hevet meg på hjemmesidesnekkering; http://www.naledi.no og Blogg (link til bloggen nederst på hjemmesiden). Får snekkere hjemmesiden og bloggen etterhvert. Men ting tar jo tid. Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 16.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2013 Heisan Starten på siden din ser jo veldig bra ut. Kjenner at jeg nå ble jeg litt "avensjuk", som svensken sa. Har lenge hatt lyst til å gjøre det samme, men ikke helt fått tatt meg tid til å sette meg inn i et program for å gjøre jobben. Kunne du tenke deg å dele kunnskape, med hva og hvordan du lager siden din? Så skal du se at det blir mange fine hjemmesider etterhvert :-) Hvordan har du klart å få no-domene? Hvorfor egen blogg, nåår du kanskje kunne implementert det i hjemmesiden din? (Hadde bare blitt en adresse å forholde seg til) Tommy Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 (redigert) Sjekk ut wordpress. Enkelt og greit. Sjekk ut proisp.no for domene og installering av wordpress. Alternativt er det flere gratis sider på nett der du enkelt lager en nettside. Bare å Google :-) Kk Redigert 17.Januar.2013 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dykker Svart 17.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Heisan Starten på siden din ser jo veldig bra ut. Kjenner at jeg nå ble jeg litt "avensjuk", som svensken sa. Har lenge hatt lyst til å gjøre det samme, men ikke helt fått tatt meg tid til å sette meg inn i et program for å gjøre jobben. Kunne du tenke deg å dele kunnskape, med hva og hvordan du lager siden din? Så skal du se at det blir mange fine hjemmesider etterhvert :-) Hvordan har du klart å få no-domene? Hvorfor egen blogg, nåår du kanskje kunne implementert det i hjemmesiden din? (Hadde bare blitt en adresse å forholde seg til) Tommy Hei! Jeg bruker webeditoren på http://www.one.com/no/ som jeg bruker som WEB-hotell. For å få no-domene regsitrerte jeg bare et enkeltmannsforetak i Brønnøysundregistrene. Har nå lagt bloggen inn som sidevalg på hjemmesiden. Vet at Wordpress er et bra program, men inntil videre så bruker jeg webeditoren, så får jeg se om jeg går over til Wordpress etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Heisan Har prøvd meg litt på WordPress gratisversjon, men opplevde den som ubrukelige, men det kan jo være mine manglende omsorg ferdigheter der. Skal kikke på noe. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Morsomt med blogger etc. Fint å lese og å se på bilder når abstinensene sliter i vinterskrotten Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 HeisanHar prøvd meg litt på WordPress gratisversjon, men opplevde den som ubrukelige, men det kan jo være mine manglende omsorg ferdigheter der. Skal kikke på noe. Wordpress er gratis. Sjekk ut YouTube for veldig enkel og informativ step-by-step videoer. Da blir du guidet gjennom oppsett osv. Lærerikt og enkelt :-) Kk Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 Nå er ikke dette for å være negativ eller forsøke ta fra deg motet, men jeg har en gang vært der du er med å synes det er gøy å utvikle hjemmeside. Problemet er bare det at - i hvertfall jeg - synes det er gøy å lage en side, men.... så kommer hverdagen... siden er ferdig og jeg har full koll på hvordan alt skal legges inn og designes.... så brått før man vet ordet av det er det et pez å finne nye temaer... ny tekst... nye bilder,... før du vet ordet av det er det å oppdatere sidene jevnlig blitt et mas og ikke lengre "vinterkos"... Jeg innså dette tidlig og skrev allerede i uke tre på min hjemmesnekrede side at denne ikke ville bli oppdatert etter at den var ferdig og at den ville bli fjernet etter en stund.... Så "Bin there, don that" var en artig erfaring og nyttig senere, men jeg har ikke tålmodigheten til å oppdatere jevnlig og forfatte fengende tekster nok til at noen gidder kommer tilbake til siden etter å ha sett det samme flere ganger på rad uten annen forandring enn at man kanskje har skiftet en lyspære siden sist. Det å ha nok å fortelle og ha evnen til å fortelle noe på en så fengende måte at folk kommer tilbake gang etter gang er ikke lett og om du skulle ha evnen, er det ikke sikkert at dette er det du har lyst til å bruke sommerkveldene til om du er glad i båt. Huff.. jeg føler meg som en gledesdreper, så vær vennlig å se helt bort fra mitt innlegg om du har evnen, lyst, interesse og glede av å oppdatere resten av verden om din gjøren og laden i uoverskuelig fremtid. RSL (som syns det er artig å lage websider når han har tid og andre forfatter innholdet) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Sjeldenutpå Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 "registerte bare eit enkelmannsforetak" ... For å få domene? Inneberer ikkje enkelmannsforetak mye krav... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
RSL Svart 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Januar.2013 "registerte bare eit enkelmannsforetak" ... For å få domene? Inneberer ikkje enkelmannsforetak mye krav... Nå er jeg skikkelig på glattisen her, men jeg vet at det ikke er krav til at du tjener penger eller i det heletatt har solgt noe, men jeg TROR du må innrapportere det du (ikke) har hatt i inntekt på virksomheten. Jeg har lenge lurt på om jeg skuile registrere meg som Astronaut.... og kalle foretaket under navnet "lyssky" Domenet i det minste ledig enda, men jeg sitter nok på finger'n så lenge at andre tar det før meg. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Amfea Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Man trenger ikke innrapportere noe i et enkeltmannsforetak eller forening. Men trenger et organisasjonsnummer, for å få .no domene. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
All In Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Flott start på båtblogg. Bare startbildet får jo snøen til å smelte i havna;-) Han har kanskje et lite poeng han som kommenterte at jevnlig oppdatering kan være en utfordring. Men godt med bilder av båten, hvilke helgeturer, ferier etc som båten er med på vil fange hvertfall min interesse. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Hei! Jeg bruker webeditoren på http://www.one.com/no/ som jeg bruker som WEB-hotell. For å få no-domene regsitrerte jeg bare et enkeltmannsforetak i Brønnøysundregistrene. Har nå lagt bloggen inn som sidevalg på hjemmesiden. Vet at Wordpress er et bra program, men inntil videre så bruker jeg webeditoren, så får jeg se om jeg går over til Wordpress etterhvert. På - http://www.one.com/no - behøver du ikke være enkeltmannsforetak for å få no-domene registrert. Du kan også få et privat no-domene hos denne leverandøren. Et såkalt "priv.no"-domene http://www.one.com/no/domenepriser Ellers er vel dette noe av det billigste på markedet når det gjelder domene-navn og web-hotell (hjemmeside-plass) Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
RSL Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 På - http://www.one.com/no - behøver du ikke være enkeltmannsforetak for å få no-domene registrert. Joda. Om jeg ikke har missforstått helt, er det de samme kravene der som andre steder og de skriver: For å kunne registrere norske domener, stilles det imidlertid noen krav. Du skal for eksempel være registrert i Enhetsregisteret i Brønnøysund. *.priv.no er selvfølgelig mulig. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
s/y UT-sia Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Heisan <<<<<<bedre på PC enn telefon>>>>> ihvertfall mindre feilskrivinger og feilsendinger :-) For å få et rent NO domene (eks.: flybridge.no) må man så langt jeg har lest og tidligere erfart, være et firma eller organisasjon. Klippet fra one.com : .no - Søker må være en norsk organisasjon eller firma. Det ER morro med hjemmside, men som RSL påpeker, er det en god del jobb å drifte slike sider for at det skal være atraktivt for andre å bruke siden. Husk også at det ikke er bare ærlige mennesker som bruker internett, så når man reklamerer for hvor mye fint utstyr man har ombord, eller når man drar på ferie, hjemmehavn, har man vel halvveis gjort en invitasjon til disse uærlige sjeler??? Sitér dette innlegget Link to post
Flybridge Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Helt korrekt. - - Men jeg kan få "nesten" rent NO domene - "flybridge.priv.no" Det var det jeg mente i forrige innlegg. Sitér dette innlegget Hilsen: Capitan of Canopus Link to post
Ingar Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Alle medlemmer kan opprette blogger her på baatplassen også. Det er gratis, reklamefritt og krever ingen forkunnskaper, bruken er omtrent som å skrive innlegg på forumet. Samme teksteditor, måte å legge inn bilder på etc. At det er integrert i forumet muliggjør endel funksjoner. Man kan la andre medlemmer legge inn kommentarer uten å måtte gjennom klønete captcha-koder, man kan opprette blogger som kun utvalgte medlemmer har tilgang til etc. Se f.eks. de flotte bloggene til Mor Amica og Submiss. Står mer på produsentens side: http://www.invisionpower.com/apps/blog/ Har en selv også, med innhold så kontroversielt at jeg knapt tør å nevne den.. (signaturen) Sitér dette innlegget Link to post
s/y UT-sia Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Som kona sa: var "nesten" stor nok. Og da snakker vi om båt mener jeg. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 24.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2013 Selvsagt en nesten "off-topic" bemerkning. Vi er sikkert flere gamle Botswanafarere som rykker i stolen når vi ser "Naledi". Veldig godt navn, Old Naledi er et område i Gaborone, hovedstaden i Botswana. En liten, men for oss viktig detalj; Botswana er ikke, og har aldri vært, en del av Sør Afrika, men et naboland. Det er som å si at Norge er et län i Sverige. .. Men, som sagt, kanskje off topic. Selv har jeg aldri startet noen båtblogg fordi jeg er sikker på at jeg ikke klarer vedlikeholde den over tid, men med oppstarten her er vi jo flere som vil følge med! (og hvem er er den gamle Botswanafareren? Tar gjerne svar via melding) Sitér dette innlegget Laholm Link to post
RSL Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 En liten, men for oss viktig detalj; Botswana er ikke, og har aldri vært, en del av Sør Afrika, men et naboland. Alle land som ligger under midten av kontinentet Afrika, er for meg en del av Sør-Afrika. Det at det er et land som heter det der også, endrer ikke på det for min del. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
s/y UT-sia Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Heisan Et spørsmål til dykker: "Hvordan har du tenkt i forhold til det å ha både hjemmeside OG blogg?" Jeg ville tro at det blir smør på flesk og ihvertfall mere jobb å oppdatere. Ville det kunne være en ide å bruke forsiden på hjemmesiden som en blogg?? Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 27.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 RSL: Håper dine evner innenfor navigasjon er bedre enn det generaliseringen antyder..... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
RSL Svart 28.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Januar.2013 RSL: Håper dine evner innenfor navigasjon er bedre enn det generaliseringen antyder..... Jeg er veldig sikker på at mine evner innenfor navigasjon er såpass gode at jeg ikke brått dupper utenfor det Afrikanske kontinentet når jeg hadde tenkt meg til Sørlandet. hehe... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.