Jump to content

Ikke oppgi VISA på hjertmans.se + de selger ikke til Norge lenger

PIRSIK

Recommended Posts

Hei,

Vil herved advare andre båtinteresserte om at dere ikke bør legge inn VISA kortnummeret på hjertmans.se.

Har ikke kjøpt båtutstyr derfra tidligere, men har fått med meg her på bp at mange nordmenn har gjort det. Forsøkte å bestille en del ting der i helgen, men fikk til svar på e-post at de ikke lenger selger til Norge pga. frakt- og håndteringskostnader. Svaret fra Hjertmans inneholdt samtidig mitt fulle VISA kortnummer med utløpsdato!

Gjorde Hjertmans oppmerksom på at dette er dårlig håndtering av sensitiv informasjon, men fikk bare svada til svar. Vil derfor herved advare båtplassens brukere...

Trodde slik håndtering var forbeholdt useriøse aktører, og er ikke videre glad for å vite at alt man trenger for å bruke mitt kort, nå ligger spredt rundt på flere e-post servere og hvem vet hvordan det ellers er håndtert hos Hjertmans. Sikkert ikke alle som bryr seg om dette, men for oss som gjør det så er det irriterende :headbang: .

Om man allikevel skal forsøke seg på å bestille derfra så hør om dette på forhånd, eller velg forhåndsbetaling via bank.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...