jensemann2 Startet 17.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 17.Januar.2013 Er det noen som har erfaring med risere/manifold kit fra ebay? Siden jeg bygger om mercruiseren min til ferskvannskjøling tenkte jeg å bytte ut alt dette, selv om de som står på motoren bare har gått 100 timer siden de ble byttet sommeren 2010. Koster jo godt over nesten 9000 for et sett i Norge, men 500 dollar i USA. Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Du må jo si hvilket merke manifolder du ser på. Generelt har Osco og Barr godt rykte og GLM har litt mer variasjon i kvaliteten. Jeg har brukt GLM selv og de var ok. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 http://bit.ly/UGSbMx Sierra Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 + 1000$ i frakt. Nei men seriøst, komplette sett for denne motoren finner man i fleng på finn.no til 6000.- i sesongen Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Frakta dreper deg!!! http://www.sarpsborgmotor.no/main.aspx?page=articlelist&gid=10720&gidlevel=2 der har du bra pris på risere. Skal du kvite deg med dine er jeg intresert Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Jeg tenkte på å bruke Jetcarrier til frakta jeg da... Da blir det 4000 kroner med frakt og moms til døra for det settet.. det må da være billig? Men så var det kvaliteten da... Sierra er kanskje ikke så bra? Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Nesten 3000kr for settet.. 1000kr i frakt,toll og moms...? Hcordan får du til dette? Så bra ut i allefall å hadde jeg fått det på døra til 4k hadde jeg ikke tvilt et sekund Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 (redigert) Sierra er nok blant de dårligste produsentene av manifolder (og båtutstyr generelt), mens Barr helt klart er blant de beste. Har vært borti begge, og forskjellen på de manifoldene jeg har sett er helt klart at Barr (og også originale deler fra VP eller Merc) har bedre kvalitet på gods og passform, mens Sierra og enkelte andre merker kan man nesten kjenne er middelmådige greier. På den andre siden så selger Sierra bøttevis av disse, så de virker jo, og dersom du ikke er spesielt kvalitetsbevisst så er det sikkert ingenting i veien for å kjøpe Sierra. Når det kommer til kostnaden "på døra", så blir det ofte dyrere enn man tror, og dette er tunge deler så jeg ville tro at det blir betydelig dyrere enn en båtlapp i frakt, men det er mulig jeg tar feil ? Redigert 20.Januar.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 (redigert) 460$ = 2575 kr. 25% av dette er 644= 3219 kr. Mao 4000-3219= 781 kr for å frakte 70 kg hit på berget inklusive tollbehandlingsgebyr. hah aldri! Om du derimot mente de skulle ha 4000 kr for frakta så kan det høres plausibelt ut. Redigert 20.Januar.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kare_L Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Jeg kjenner ikke spesielt godt til Sierra manifolder så ingen kommentarer der. Jeg har brukt Sierra belgsett på et Alpha 1 gen 2 drev og kvaliteten var försteklasses. Jeg har også kjöpt to nye Sierra startreleer og begge var defekte ut av boksen. Så jeg tror Sierra kvaliteten avhenger mye av det spesifikke produktet. Siden disse skal sendes over dammen ville jeg gått for et anerkjent merke som Osco eller Barr. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 (redigert) http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asphttp://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp Sjøfrakt tar riktignok inntil 1 mnd, men hva gjør vel det når båten står godt planta på land og det er 9 minusgrader? :) opp til 150 kg= 495 kroner i frakt inkl fortollingsgebyr. Veier 2 manifolder og 2 risere så mye som 70 kg altså? Isåfall blir det jo litt ekstra i frakt fra Tistedal til Trondheim, men det kan ikke være allverden..NSB er billig:) Redigert 20.Januar.2013 av jensemann2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 at det er tunge greier er ingen tvil om men om det faktisk veier 70 kg skal eg ikkje hevde å vite. Det stod så i annonsen bare. Nei eg synes du skal bestille der eg og sjå kor det går. Så får du berette om kor det gikk så kansje vi andre kan følge etter om det går som planlagt. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Etter å ha montert noen slike manifolder i trange motorrom, så tviler jeg ikke på at hele settet nok veier rundt 70 kilo. Høres fornuftig ut, da de er blytunge å holde med en hånd mens man prøver å få inn de første boltene med den andre. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Mener min frakt ble 60 kg og ca 4000,- når eg bestilte for noen år siden. Detta var til en V8 bensin. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Hvordan er kvaliteten på H.G.E (Kina) produkter? Telmo Controll har jo disse til lommerusk.. Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Guest Tobby Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Jeg har aftermarket manifold til bilen min fra ebay, fungerer som bare det, bedre kvalitet en orginalen (toyota). Var halv pris av norsk pris. Sendt direkte til norge Sitér dette innlegget Link to post
GSEuser Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Har selv kjøpt GLM manifolder til min vp v6 fra ebay, den ene var veldig dårlig lakkert og den andre hadde en støpefeil i anleggsflaten mot riser. Ikke imponert for å si det slik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.