Jump to content

Manifolder/risere på ebay, bare dritt?

jensemann2

Recommended Posts

Sierra er nok blant de dårligste produsentene av manifolder (og båtutstyr generelt), mens Barr helt klart er blant de beste.

Har vært borti begge, og forskjellen på de manifoldene jeg har sett er helt klart at Barr (og også originale deler fra VP eller Merc) har bedre kvalitet på gods og passform, mens Sierra og enkelte andre merker kan man nesten kjenne er middelmådige greier.

På den andre siden så selger Sierra bøttevis av disse, så de virker jo, og dersom du ikke er spesielt kvalitetsbevisst så er det sikkert ingenting i veien for å kjøpe Sierra.

Når det kommer til kostnaden "på døra", så blir det ofte dyrere enn man tror, og dette er tunge deler så jeg ville tro at det blir betydelig dyrere enn en båtlapp i frakt, men det er mulig jeg tar feil ?

Redigert av adeneo (see edit history)

Jeg kjenner ikke spesielt godt til Sierra manifolder så ingen kommentarer der. Jeg har brukt Sierra belgsett på et Alpha 1 gen 2 drev og kvaliteten var försteklasses. Jeg har også kjöpt to nye Sierra startreleer og begge var defekte ut av boksen. Så jeg tror Sierra kvaliteten avhenger mye av det spesifikke produktet. Siden disse skal sendes over dammen ville jeg gått for et anerkjent merke som Osco eller Barr.

http://www.jetcarrier.com/info/magporto.asphttp://www.jetcarrier.com/info/magporto.asp

Sjøfrakt tar riktignok inntil 1 mnd, men hva gjør vel det når båten står godt planta på land og det er 9 minusgrader? :) opp til 150 kg= 495 kroner i frakt inkl fortollingsgebyr.

Veier 2 manifolder og 2 risere så mye som 70 kg altså? Isåfall blir det jo litt ekstra i frakt fra Tistedal til Trondheim, men det kan ikke være allverden..NSB er billig:)

Redigert av jensemann2 (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...