Jump to content

VP 2003 vann pumpe deler fra england

Harryi

Recommended Posts

Svekket sirkulasjons pumpe er ikke normalt . her er det lager lyd / lekkasje . Pumpen kan fungerer greit den , men vannet sirkulerer ikke som det skal .

Spyl gjennom fersk vanns sløyfa se til at vann sirkulerer fra termostat hus til ekspansjons tank .Nippel med slange til tank . Denne kan gå tett ved termostat huset og man har da et kjøle problem . Siden kjøle vannet ikke får sirkulert i den små sløyfen kan det oppstå damplås

Var i kontakt med et svensk firma som overhaler ferskvanns pumper på disse motorene . 3000 kr + frakt samt han ville ha den gamle pumpa i retur . I settet som er originalt er det nytt skovl hjul + et spesielt lager samt simmeringer , så ja pumpen kan demonteres og over hales . I settet for salt vannspumpen er det ny aksling ++ , men ikke selve impelleren .

Harry

takker for forklaringer. Jeg hadde problem med at motoren ble for varm ved full gass (over 2600 omdreininger).

Fikk for meg at det kunde være varmevekslaren. Det var noen kanaler som hadde litt avleiringer som jeg fjernet, men det hjalp ikke. Men tilfeldigvis fant jeg ut at slangen inn til sjøvannspumpen ble sugd flat ved fullt pådrag. Har nå skiftet slange og det det ser ut å ha løst problemet, den gamle var blitt myk.

Men det er alltid noe nytt å lære.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...