Harryi Startet 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 18.Januar.2013 VP gutta har problemer å skaffe deler til denne motoren . Tips : Fikk fersk vanns pumpe rep sett/ saltvanns pumpe 186 pund hos Keyparts Ltd . Greit å ha liggende , det ryker gjerne selvsagt når turen står for tur . Harry Sitér dette innlegget Link to post
skagenekspressen Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Takker for info. Har hatt problem med varm motor, men det var sjøvannsslangen som trakk seg flat ved høyt turtall. Har du noen forslag til symptom på svekket sirkulasjonspumpe (ferskvann)? Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 Dårlig sjøvannsimpeller,igjengrodd sjøvannsintak (er det seildrev?), oljekjøler og varmeveksler. Hvorfor mistenker du at sirkulasjonspumpen (ferskvann)er dårlig? Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 18.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2013 VP gutta har problemer å skaffe deler til denne motoren . Tips : Fikk fersk vanns pumpe rep sett/ saltvanns pumpe 186 pund hos Keyparts Ltd . Greit å ha liggende , det ryker gjerne selvsagt når turen står for tur . Harry Er det ikke mulig å ta ferskvannspumpen fra hverandre i enkelte deler? Har forresten en 2003t i "atomer" Sitér dette innlegget Link to post
Harryi Svart 19.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2013 Svekket sirkulasjons pumpe er ikke normalt . her er det lager lyd / lekkasje . Pumpen kan fungerer greit den , men vannet sirkulerer ikke som det skal . Spyl gjennom fersk vanns sløyfa se til at vann sirkulerer fra termostat hus til ekspansjons tank .Nippel med slange til tank . Denne kan gå tett ved termostat huset og man har da et kjøle problem . Siden kjøle vannet ikke får sirkulert i den små sløyfen kan det oppstå damplås Var i kontakt med et svensk firma som overhaler ferskvanns pumper på disse motorene . 3000 kr + frakt samt han ville ha den gamle pumpa i retur . I settet som er originalt er det nytt skovl hjul + et spesielt lager samt simmeringer , så ja pumpen kan demonteres og over hales . I settet for salt vannspumpen er det ny aksling ++ , men ikke selve impelleren . Harry Sitér dette innlegget Link to post
skagenekspressen Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 takker for forklaringer. Jeg hadde problem med at motoren ble for varm ved full gass (over 2600 omdreininger). Fikk for meg at det kunde være varmevekslaren. Det var noen kanaler som hadde litt avleiringer som jeg fjernet, men det hjalp ikke. Men tilfeldigvis fant jeg ut at slangen inn til sjøvannspumpen ble sugd flat ved fullt pådrag. Har nå skiftet slange og det det ser ut å ha løst problemet, den gamle var blitt myk. Men det er alltid noe nytt å lære. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.