Lingefan Startet 19.Januar.2013 Del på Facebook Startet 19.Januar.2013 http://www.baatsans.no/artikler/872 Dette lover bra! Kalesjeløsning forbedret, designet mer moderne og skal vi håpe bedre sjøegenskaper og litt mindre butt baugparti? Hva synes dere? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Teerex Svart 19.Januar.2013 Del på Facebook Svart 19.Januar.2013 jeg syns de kunne ha ringt fra Hamar ;-) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
mrmotorboat Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 (redigert) Båten ser fantastisk bra ut. Både moderne og klassisk på samme tid. Denne designen vil holde i mange år. Skulle jeg noen gang hoppe fra bobåt til dagsturbåt, så kommer Windy høyt opp på listen Redigert 20.Januar.2013 av mrmotorboat (see edit history) Sitér dette innlegget Båt historikk: HP 12 Sport m/30 hk Tohatsu (1989-dd), Sessa 21 Islamorada m/115 hk Yamaha (2002-2008), Marex 280 Holiday (2010-2011), Marex 320 ACC (2013-dd), Link to post
DieselDahl Svart 20.Januar.2013 Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Ser jo ganske minimalistisk ut, men er nok temmelig velutstyrt. Ikke akkurat en feriebåt for kjernefamilien men Windy har dét også. Blir spennende å se når Scirocco skal erstattes. Har sett Zonda og den har fått skryt med rette. Kallesjeløsningen er meget bra men det blir lite plass inne når den er slått opp. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Januar.2013 Ghibli har ikke ståhøyde for meg med mine 1,83 m høyde under kalesjen, men Marex Estremoen kan jeg stå under kaesjen i Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
sap_2000 Svart 21.Januar.2013 Del på Facebook Svart 21.Januar.2013 Scirocco tror jeg allerede er utgått. Skal bli artig og se om den får en erstatter Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
adeneo Svart 21.Januar.2013 Del på Facebook Svart 21.Januar.2013 Båten ser fantastisk bra ut, og det gjør også Zonda som er nevnt ovenfor. Hadde Hamar ringt så hadde det nok ikke blitt "daycruiser" til tre millioner, spørs om ikke det hadde blitt en Gunboat i stedet! Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 21.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Januar.2013 Er ikke Zonda etterfølgeren til Scirocco på mange måter? Som igjen tok over for 9000? Ser frem til etterfølgeren til Khamsin - det må bli bra! Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Bonus Svart 21.Januar.2013 Del på Facebook Svart 21.Januar.2013 (redigert) Er ikke Zonda etterfølgeren til Scirocco på mange måter? Det er en 39 foter på gang. Basert på Zonda designet. Fra Duboisyachts: Windy 39 Grand Zonda OverviewDesign work is nearing completion and mould tooling will begin in the autumn on this sleek, retro-styled dayboat, whose classic reverse sheer and wrap-around windscreen are intended as a conscious echo of Johnsen’s highly successful 31 Zonda, introduced last year. With two double cabins and a single head with a separate shower, the 39 also features a versatile cockpit layout. This includes a clever pair of sliding seats, which can be rolled together to form a curved, aft-facing sofa. There is also a small garage in the stern which allows for the stowage of a fully inflated two-metre tender. The cockpit boasts a barbeque grill and a sink, and there is a practical galley below. As with the 31, the 39 Zonda is conceived as a return to the pleasures of boating, pure and simple, with no gimmicks, just practical solutions. The cockpit cover with full standing headroom is designed to be as trouble-free as possible, and can be put up or down in a matter of minutes, stowing under the aft bench seat and cockpit steps. On the foredeck, a sun awning can be rigged on four carbon-fibre poles. A true sports cruiser, the 39 Zonda will be powered by a pair of six-cylinder, 400hp Volvo diesels with Duoprop drives. These will give a maximum speed in the region of 45 knots, and economical cruising in the thirties. A roomy engine room ensures all-round servicing access and will also have space for a 4.5kW generator to power the galley and run the air-conditioning, if needed. Redigert 21.Januar.2013 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.Januar.2013 Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 Dette er trendsetting i praksis. En 39 fot funksjonell familiebåt som beviser at targabøylens tid endelig er forbi. Me like Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 22.Januar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Januar.2013 39 Grand Zonda ser ut til å kunne bli en drømmebåt, ja erstatter til Khamsin, som også er en døm på sjøen. Skikkelig lekkert - når kommer de første 39 foterne? Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Bonus Svart 23.Januar.2013 Del på Facebook Svart 23.Januar.2013 Det sies at 39 Grand Zonda skal komme ila. dette året. Personlig gjetter jeg på lansering i September. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.