glalaksen Startet 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 20.Januar.2013 Ja nå lurer jeg på hvor mye motoren i "nybåten" bruker når vi ligger og putrer på tomgang mens vi ligger og drar garn. Hydraulikkpumpa kommer til å være innkoblet. Motoren er som nevnt en Iveco på 170 hk fra 1999. Jeg har fint lite peil så jeg håper dette er nok informasjon til at noen av dere kan komme med kvalitisert gjetning. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 (redigert) Skulle tro att Du kan räkna med att motorn förbrukar någonstans kring 2 liter i timmen på tomgång. Redigert 20.Januar.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 20.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 ok Det var jo ikke all verden. Selger har oppgitt den til 10-12 liter i timen på marsjfart. Ca 7,5 knop og 2100 RPM. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 20.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2013 Jeg tror også rundt 2, kanskje litt mer hvis hydraulikken må jobbe litt. På fullt turtall og full belastning skal den bruke rundt 35. Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 21.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Jeg mener at det sto 27-28 liter i timen på full belastning. Fritt etter husken. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.