Suzuki Startet 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 20.Februar.2005 etter mye om og men, ligger det an til at jeg hiver inn en mindre parafinbrenner varmeapparat i Jokeren. Har noen erfaringer med denne lille Wallas 1300 varmeren ? Den er billig, kjapp å installere, bruker lite strøm, og er relativt liten, med fordeler og ulemper det medfører. Derfor; erfaringer bitte !! Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
atletico1 Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 (redigert) Ja , ser at selger din nyinnkjøpte Webasto. Kan du si noe om hvorfor du ikke går for dieselvarmer - blir strømforbruket for høyt? Redigert 20.Februar.2005 av atletico1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 20.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2005 etter mye om og men, ligger det an til at jeg hiver inn en mindre parafinbrenner varmeapparat i Jokeren. Har noen erfaringer med denne lille Wallas 1300 varmeren ? Den er billig, kjapp å installere, bruker lite strøm, og er relativt liten, med fordeler og ulemper det medfører. Derfor; erfaringer bitte !! Suzuki Har ikke erfaring med Wallas 1300, men jeg har en wallas 1800, og det er vel samme prinsippet. Stort sett bare gode erfaringer Den har hatt to rare nykker i løpet av de årene jeg har hatt den Første nykke fikk den for 4 - 5 år siden. Da sluttet den plutselig å virke. Lot den være i fred noen uker, og siden har den virket. Neste nykke noen år senere var at skrudde seg på av seg selv av en eller annen merkelig grunn, men det har også bare skjedd den ene gangen. Har aldri foretatt noe vedlikehold, og den er snill på brennstoff og strøm. Kjører stor sett på blåtind Har den montert inne i klesskapet, og det gjør at klesskapet også fungerer bra som tørkeskap for våte seildresser etc. Ser på seatronic at 1300 ser ut til å bare ha en hastighet, og det er kanskje litt dumt. Har hatt mye nytte av muligheten til å velge mellom halv og hel hastighet. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 21.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 Kan du si noe om hvorfor du ikke går for dieselvarmer - blir strømforbruket for høyt? Korrekt. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
bugs bunny Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 hei folkens jeg monterte en WALLAS 1300 i min Nidelv 1800 for 2 år siden, jeg monterte den nede i en benk med slanger frem til sovekabin og ut under kalesjen det fungerer 100 %. har og montert fjernstart slik att jeg kan starte den fra styreplassen. jeg har hvert ute og sovet i båten med ungene og vi satt med t skjorte inne under kalesjen mens det ute regnet og var kaldt(ca 10-12 grader) den er lett og montere og kan anbefales. bjørn Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 etter mye om og men, ligger det an til at jeg hiver inn en mindre parafinbrenner varmeapparat i Jokeren. Har noen erfaringer med denne lille Wallas 1300 varmeren ? Den er billig, kjapp å installere, bruker lite strøm, og er relativt liten, med fordeler og ulemper det medfører. Derfor; erfaringer bitte !! Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Hei du, blir ikke Wallas 1300 litt liten i jokern?1800 sail er den jeg hadde valgt i forhåll til din båt Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 Er litt enig med Joelle. Tror at 1300 blir et nummer for liten i Jokern. Det er jo også begrenset hvordan den kan monteres da den tåler max 1 m. slange på varmlufta. Skal du også bruke den til å lunke litt under en kalesje, blir den alldeles for liten. Av erfaring; hadde Wallas 2400 i kvarttonneren jeg hadde før. Mer en stor nok. Skjære badstua. Har Wallas 2400 i C-32 som jeg seiler nå, og der er den ikke større enn den bør være. I denne sammenheng er C-32 ubetydelig større enn Jokern. Noterer meg at Hjertmans har tilbud. 1300/1800 for hhv 7790/8490 trepenger. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Suzuki Svart 21.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 1300/1800 for hhv 7790/8490 trepenger. MARITIM har samme tilbudet, dog i Oljedollars. Da er sidemontert skorstein MED i pakken. Koster en tusing. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Krapyl Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 MARITIM har samme tilbudet, dog i Oljedollars. Da er sidemontert skorstein MED i pakken. Koster en tusing. Suzuki <{POST_SNAPBACK}> Når jeg får satt hue i gir, ser jeg at 1300/1800/skroggjennomføring fåes hos Viking for 5949/8262/825 trepenger. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.