Hosse Startet 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 21.Januar.2013 Første post:-) OK, kort historie. Jeg har kjøpt meg en hytte i Sverige ved sjøen. Selvfølgelig må jeg da ha en båt, så jeg kjøpte med en Uttern skjergårdsjeep på 5 meter (17 fot?) og med en Evinrude 90hk bensinmotor. Jeg har prøvd båten og den var en morsom sak. Nå er problemet veldig enkelt. Jeg har aldri kjørt båt tidligere. Dvs jeg kan overhode inget om regler på sjøen. Hvor kan jeg lese meg opp på det som er mest basic? Har funnet flere båtførerprøver, men ingen literatur som faktisk kan lære meg noe:-) Veldig takksam for svar! Mvh Hosse Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Veien til Båtførerprøven er en ok båt Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 (redigert) Her er mobilutgaven til Båtførerprøven. Den har bare med det helt vesentligste, men om du leser alt som står der og ikke har lært noe, er du utlært og lurer egentlig ikke på så mye hehe... Velkommen til forumet forresten. Sånn sett bort fra det, er det bare å vike for alle frem til du vet hvem som har rett til veien og det vil gå deg godt. Hold deg under 0,8 i promille de gangene du blir stoppet av politiet og ha vester til alle ombord. Les i det minste nok i linken til å vite hvilken side av staker du skal holde deg og stopp og hjelp de som står å vinker med begge armene over hodet. (De er i nød) Kart og eller kartplotter er kjekt om du ikke har råd til å ha med deg ekstra propell og hold deg utaskjærs om du skal kjøre flatt jærn. (Da må du også huske reservekanne med bensin) RSL Edit: Glemte linken http://bfpr.no/m/kap1-9.html Redigert 21.Januar.2013 av RSL (see edit history) Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Asheim Svart 21.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2013 Hvis du ikke er redd for litt nøyaktig språk så kan du jo lese kilden. Til juss å være er det ganske lesbart. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-19751201-0005.html Det som er mest basic er vel avsnitt 2, og det er ikke mange sidene. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
grawis Svart 22.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2013 Det finnes ingenting på nettet som matcher bøkene som er skrevet på temaet, jeg lette jeg også da jeg tok båtførerprøven i fjor. Hvis du ikke har lyst å bruke penger på å handle, stikk en tur innom et bibliotek. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.