Jump to content

Hvor på nett kan jeg lese meg til sjøregler?

Hosse

Recommended Posts

Første post:-)

OK, kort historie. Jeg har kjøpt meg en hytte i Sverige ved sjøen. Selvfølgelig må jeg da ha en båt, så jeg kjøpte med en Uttern skjergårdsjeep på 5 meter (17 fot?) og med en Evinrude 90hk bensinmotor.

Jeg har prøvd båten og den var en morsom sak. Nå er problemet veldig enkelt. Jeg har aldri kjørt båt tidligere. Dvs jeg kan overhode inget om regler på sjøen. Hvor kan jeg lese meg opp på det som er mest basic? Har funnet flere båtførerprøver, men ingen literatur som faktisk kan lære meg noe:-)

Veldig takksam for svar!

Mvh

Hosse

Her er mobilutgaven til Båtførerprøven.

Den har bare med det helt vesentligste, men om du leser alt som står der og ikke har lært noe, er du utlært og lurer egentlig ikke på så mye hehe...

Velkommen til forumet forresten.

Sånn sett bort fra det, er det bare å vike for alle frem til du vet hvem som har rett til veien og det vil gå deg godt.

Hold deg under 0,8 i promille de gangene du blir stoppet av politiet og ha vester til alle ombord.

Les i det minste nok i linken til å vite hvilken side av staker du skal holde deg og stopp og hjelp de som står å vinker med begge armene over hodet. (De er i nød)

Kart og eller kartplotter er kjekt om du ikke har råd til å ha med deg ekstra propell og hold deg utaskjærs om du skal kjøre flatt jærn. (Da må du også huske reservekanne med bensin)

RSL

Edit: Glemte linken

http://bfpr.no/m/kap1-9.html

Redigert av RSL (see edit history)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...