Copernicus
Nero II skrev On 29.06.2018 at 17.55:Selv med de fragmentene av en prosess du har lagt ut, så skjønner en at her har du hatt en skikkelig læringskurve, og at overhalingsjobben ble noe annet enn det du hadde sett for deg. Desto bedre at du (med litt hjelp) mestret utfordringen og snart har en motor klar for tjue nye år. Gratis med det! Så da blir resten av båtsesongen helt topp da?
Takk Har lært mye i prosessen og er ikke lenger like bekymret for å åpne opp motoren neste gang.
Jeg bestilte like greit en ny dynamo fra England i mellomtiden. Sikkert ikke like god kvalitet, men vi får se hvordan det utarter seg. Vi seiler jo stor sett uansett. Denne hadde også w-utgang klart til bruk. Det viste seg også at vannpumpa hadde en liten lekkasje og lagerlyd ( ikke hørbar når motoren gikk, men var betydelig. Dette bør andre også sjekke.) så rep-sett er bestilt fra Bulgaria . Håper det ikke tar for lang tid før pakkene kommer.
Ellers har jeg nå fått ryddet litt i ledningsspagettien og byttet alle slanger. Håper på å få båten ut i løpet av denne eller neste uke.
it's alive
Video fra oppstarten kommer så snart min onkel får låst opp telefonen