Jump to content

Hvilke båtsertifikat trenger jeg til å kjøre 18 meters fraktebåt?

paso

Recommended Posts

Lurer på å kjøpe meg en liten fraktebåt som skal benyttes til næring (ikke passasjerer). Den er 18 meter lang, fart 7 knop.

Hvilket sertifikat trenger jeg?

Takker for svar

Har riktig nok tungt for det noen dager men ,....

Gir ikke D5 rett til å føre skuta etter en har slått i hjel skipperen.og overstyrmann

§ 25. Kompetansesertifikat dekksoffiser klasse 4

(2) Innehaver av kompetansesertifikat dekksoffiser klasse 4 som er fylt 20 år og har minst 12 måneders fartstid som ansvarshavende vaktoffiser kan tjenestegjøre som skipsfører på skip med bruttotonnasje under 500 i Nord- og Østersjøfart.

(3) For å få utstedt kompetansesertifikat dekksoffiser klasse 4 kreves i tillegg til kravene i § 23 og § 24, fullført utdanning og bestått eksamen som dekker områdene i vedlegg III tabell A-II/1.

Så korteste vei mener jeg er

D5 og Søknad om sertifikat Kystskipper klasse A

http://www.sjofartsdir.no/sjofolk/sertifikater/dekksoffiser/kystskipper-klasse-a/

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Gulenpowers svar var utfyllende og høyst troverdig. At en uten videre unnerkjenner det ved å be trådstarter kontakte en annen er vel typisk BPdusteri.

Skal du ha noens erfaringer, er BP et veldig bra sted.

Skal du ha svar på spørsmål som reguleres av regler og forskrifter, er BP overhodet ikke egnet. Trådene har en bøtte innlegg og selv om riktig svar er i en av dem, vet man ikke hvilken. Resten er bare villedning...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...