Roger jo Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 Lurer på å kjøpe meg en liten fraktebåt som skal benyttes til næring (ikke passasjerer). Den er 18 meter lang, fart 7 knop. Hvilket sertifikat trenger jeg? Takker for svar Har riktig nok tungt for det noen dager men ,.... Gir ikke D5 rett til å føre skuta etter en har slått i hjel skipperen.og overstyrmann § 25. Kompetansesertifikat dekksoffiser klasse 4 (2) Innehaver av kompetansesertifikat dekksoffiser klasse 4 som er fylt 20 år og har minst 12 måneders fartstid som ansvarshavende vaktoffiser kan tjenestegjøre som skipsfører på skip med bruttotonnasje under 500 i Nord- og Østersjøfart. (3) For å få utstedt kompetansesertifikat dekksoffiser klasse 4 kreves i tillegg til kravene i § 23 og § 24, fullført utdanning og bestått eksamen som dekker områdene i vedlegg III tabell A-II/1. Så korteste vei mener jeg er D5 og Søknad om sertifikat Kystskipper klasse A http://www.sjofartsdir.no/sjofolk/sertifikater/dekksoffiser/kystskipper-klasse-a/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Free Lillehammer Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 Gulenpowers svar var utfyllende og høyst troverdig. At en uten videre unnerkjenner det ved å be trådstarter kontakte en annen er vel typisk BPdusteri. Skal du ha noens erfaringer, er BP et veldig bra sted. Skal du ha svar på spørsmål som reguleres av regler og forskrifter, er BP overhodet ikke egnet. Trådene har en bøtte innlegg og selv om riktig svar er i en av dem, vet man ikke hvilken. Resten er bare villedning... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 Trådstartar. Send ein IM til Poseidon. Han kan nok svaret. Ask Er det dette som kalles avguds dyrkelse ???? Enig med Fargo her, alt for mange skråsikre, som egentlig bare synser.... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 utstedes kystskipper klasse A lengre da? Jeg trodde det var et utgått sertifikat som ble konvertert til D3 ifm STCW-95. Det var hvertfall det fadern fikk beskjed om da hans klasse A gikk ut. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2013 utstedes kystskipper klasse A lengre da? Jeg trodde det var et utgått sertifikat som ble konvertert til D3 ifm STCW-95. Det var hvertfall det fadern fikk beskjed om da hans klasse A gikk ut. Enig, når en leser denne, men fant skjema for å søke. http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles?doc=/sf/sf/sf-20111222-1523.html Fant denne, her må svaret ligge. http://www.sjofartsdir.no/sjofolk/sertifikater/dekksoffiser/ Mer spesifikke tema D1 Skipsfører D1 Skipsfører begrenset fartsområde 1 og 2 D2 Dekksoffiser førerrettigheter 3000 bt (KUN etter lov av 1958) D2 Førerrettigheter 500 bt D2 Førerrettigheter 500 bt. Begrenset fartsområde 1 og 2 D3 Førerrettigheter 3000 bt D3 Førerrettigheter 3000 bt. Begrenset fartsområde 1 og 2 D3 Førerrettigheter 3000 bt (KUN etter lov av 1958) D3 Førerrettigheter 500 bt. D4 Førerrettigheter 500 bt. D5 Førerrettigheter 500 bt. D5 Førerrettigheter 500 bt. Begrenset fartsområde 1 og 2 Fiskeskipper klasse A Ubegrenset Fiskeskipper klasse A Fører 3000 bt. Fiskeskipper klasse A Fører 500 bt. Fiskeskipper klasse B Fiskeskipper klasse C Kystskipper klasse A Kystskipper klasse B Publisert: 01. jan 2012 00.01 Sist endret: 26. jan 2012 23.15 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.