Jump to content

Grand Banks på finn.no. Noen som kjenner båten?

All In

Recommended Posts

Kikker fortsatt etter en god trawler, og ser at denne kom ut pånytt. Den har ligget ute lenge, men vet ikke om Aker Yachs har hatt den hos seg hele tiden den har ligget til salgs. Noen som kjenner båten eller vet hvem som eier den? I forhold til tilstand, muligheter for pris etc. Kanskje bedre å gå rett på eier enn via fordyrende mellomledd.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35657702

En staslig båt som trolig eier har litt å gå ned på. Har snakket med folk som har vært å sett på den. Den har noen punkterte vinduer som må skiftes. Ellers noe kosmetisk som bare er morsomt å stelle med. 185 hk er passe motorkraft. Jeg har 2x200 og har massesvis med hester. Skulle gjerne tittet på den. Men å bytte ut Astor kommer ikke på tale.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Jeg blir oppgitt over en "profesjonell" selger/megler som ikke engang klarer å legge ut ordentlige bilder...

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Kikket på den tidligere, men slo den fra meg. Så ut som det var veldig lenge siden noen i det hele tatt hadde vært nede i motorrommet. Etter min mening var den sliten, med tydelig mangel på vedlikehold. Når jeg vurderer en båt, så er jeg av den oppfatning at dersom det " ikke ser ut " under dørken så kjøper jeg ikke båten. Den må mye ned i pris.

Kikket på den tidligere, men slo den fra meg. Så ut som det var veldig lenge siden noen i det hele tatt hadde vært nede i motorrommet. Etter min mening var den sliten, med tydelig mangel på vedlikehold. Når jeg vurderer en båt, så er jeg av den oppfatning at dersom det " ikke ser ut " under dørken så kjøper jeg ikke båten. Den må mye ned i pris.

hva er rett pris her da?
Har du rekna ut dieselforbruket ditt under ulike turtal, Astor?

Nei, det har jeg ikke. Men havner rundt 13 - 15 liter i timen når jeg fyller. Mest fart under 9.5 mil, men det hender jeg går på når det sjøer for å stabilisere båten. Som oftest 7-9 mils fart og rundt 2000 omdr/min. For begge motorer. Går sjelden på en motor.

hva er rett pris her da?

Uten å ha sett båten vil jeg tro 1.1 mil.

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...