Jump to content

Forslag til stereo i åpen båt?

SeaCraft

Recommended Posts

hva ska du med det? når jeg vokste opp hadde vi jolle der vi koste oss med fiske og nøt den friske sjøluften.. å ødelegge dette med dunkemusikk ser jeg som unødvendig... Bruk heller tiden på sjøen til rekreasjon i naturlige og harmoniske omgivelser, det er sunt for kropp og sjel :smiley:

Hehe :smiley: Les: spurte ikke om deres mening til å anskaffe stereo. Noen som har noen forslag?

Dunkemusikk? Er du hundre år? Enn om han skal høre på Skomværsvalsen med Erik Bye, Dar Kjem Dampen-sangen med Ivar Medaas.... eller litt frisk balkanjazz for den del?

Hva med en sånn

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32672962&kwUnica=stereo

Har ikke prøvd den selv, men vurderer den. For meg er radioen og kvaliteten på mottak viktigst.

Er en annen som selger bare selve dingsen uten høytalere, antenne etc. endel billigere.

Dunkemusikk? Er du hundre år? Enn om han skal høre på Skomværsvalsen med Erik Bye, Dar Kjem Dampen-sangen med Ivar Medaas.... eller litt frisk balkanjazz for den del?

Hva med en sånn

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=32672962&kwUnica=stereo

Har ikke prøvd den selv, men vurderer den. For meg er radioen og kvaliteten på mottak viktigst.

Er en annen som selger bare selve dingsen uten høytalere, antenne etc. endel billigere.

Hører ikke på Hard Rock for å si det sånn..

Hmm.. vet ikke helt jeg, noen som kan anbefale noe de har selv? :thumbsup:

Her er det bare fantasien som setter grenser. Mitt forslag er at du bygger deg to kasser med 2 6*9 i hver, samt at du lager deg en kompakt subb. I en åpen båt må du ha noe som flytter mye luft. Her er en 12" bass på sin plass. Ha to store forsterkere, En til 6*9 oppsettet og en til subben. Strøm er viktig. Ha minst 1 stort bilbatteri, eventuelt fritidsbatteri, og en kondensator til hver forsterker slik at strømstyrken bli kontinuerlig. Du vil garantert bli hørt! Hva med å ha lange kabler liggende slik at du kan ta med deg installasjoen på land om du vil ha en øy-fest?Husk vest, er ikke mange cm med klaring fra vannet til fenderlista igjen med deg og noen venner ombord med utstyr som dette ombord. Overkill? tja du ba om forslag til et anlegg som vil høres.

Høres vi på sjøen til sommern?

ALLTID.UANSETT

• 2 uker senere...
Her er det bare fantasien som setter grenser. Mitt forslag er at du bygger deg to kasser med 2 6*9 i hver, samt at du lager deg en kompakt subb. I en åpen båt må du ha noe som flytter mye luft. Her er en 12" bass på sin plass. Ha to store forsterkere, En til 6*9 oppsettet og en til subben. Strøm er viktig. Ha minst 1 stort bilbatteri, eventuelt fritidsbatteri, og en kondensator til hver forsterker slik at strømstyrken bli kontinuerlig. Du vil garantert bli hørt! Hva med å ha lange kabler liggende slik at du kan ta med deg installasjoen på land om du vil ha en øy-fest?Husk vest, er ikke mange cm med klaring fra vannet til fenderlista igjen med deg og noen venner ombord med utstyr som dette ombord. Overkill? tja du ba om forslag til et anlegg som vil høres.

Høres vi på sjøen til sommern?

Haha :smiley: Dette ble litt overkill :lol: Vet ikke hvordan dette hadde sett ut i jolla mi på 11 fot :wink: Vest er viktig og det blir brukt! :thumbsup:

Ta en kikk på Fusion og ikke hør på gamlingene, jo dårligere hørselen er jo bedre hører de "bråkemusikken"...

Hehe :smiley: Blir nok en stereo tror jeg :giggle:

Ta med en kamerat eller veninne, så synger dere og spiller i stereo. Det varer ikke lenger en at andre på sjøen også trives med det! :yesnod:

Joa, får du ikke nok tid til å synge i dusjen? :giggle:

Hva med noe ala dette? :lol:1379100.jpeg

JA! Det hadde vært noe :thumbsup:

Jeg har kjøpt meg et par sånne: http://www.magnat.de/index.php?id=3510 Tanken var å slippe å skjære hull i båten for innfelling. Ulempene er selvsagt å få plassert dem ute av veien men likevel slik at de høres godt, og tyverifaren. Det er forsåvidt også "utendørshøytalere", ikke marinehøytalere, så om de tåler klimaet i det lange løp gjenstår å se.

De er ikke redd for å ta seg betalt iallefall. Sjekk denne annonsen http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=39209795&kwUnica=langev%E5g

Litt forskjell på de to også da..

4x40 watt mot 4x25 watt..

ip66 vanntett mot ip44 sprutsikker

I tillegg leveres den dyre, som også ser ut til å være "original" med 2 sonyhøytalere og ipod-plugg, som ikke ser ut til å følge med på den billige kopien..

Tror jeg ville kjøpt den dyre....

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Jeg hadde en Boss marine spiller og JBL 6x9 marinehøytalere i en Hydrolift F-23 tidligere, og var veldig fornøyd med det. Ikke noe hi-end lyd, men mer enn godt nok. Det tålte også vær og vind, samt vasking og spyling av båten med høytrykkspyler.

http://www.bossaudio.com/marine/marine-single-din-car-audio-stereo-in-dash-mp3-cd-cdr-cdrw-4-channel-280-watt-usb-aux-input-mr1630ua/

http://www.jbl.com/estore/jbl/us/products/MS-9200/MS%209200_JBL_US?skuId=MS9200_JBL_US&searchMode=regularProductOnly

Har som slepejolle en Grand 340 GoldLine med Fusion 600 ip spiller ( med iphone dokking innventig) nede i benk og fjernkontroll til den oppe på styrekonsoll. Sub 10" i frontbenk med ege forsterker og 2 stk 7 " alpine høytalere innfelt i benk bak. Gutta påstår den lager bølger i stille vann. Om man skal kutte ned på noe så vil jeg tro det holder lenge med Alpine høytalerne og en hvilken som helst spiller ( de høytalerne spiller meget bra.). Beskrevet anlegg vil komme på ca 10000 inkl alt og krever selvsagt et batteri av litt størelse i tillegg.

Har nettopp kjøpt meg et anlegg selv som jeg skal ha i båten. En noe større båt jeg har men det skal nok funke hos deg og.

Jeg har en pioneer 4x50W spiller med to bossmarine 50W diskantelementer + en MTX 12" subwoofer med 400W forsterker.

Kansje litt problematisk med en subwoofer i en liten båt, men om du har rattkonsoll, kan det være mulighet å plassere den under der? Men du må selvfølgelig ta den med hver gang du forlater båten over lang tid. Mange som mener man ikke skal ha anlegg i små båter her ser jeg. Ikke hør på dem, installer det sjukaste anlegget du finner å spell så singlær etter! Ække no værre en det ! :thumbsup:

Båt er ingen hobby, men en livsstil!

Sjekk det ut!

https://baatplassen.no/i/topic/99117-prosjekt-comet-21-seksten-aaring/

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...