Jump to content

Erfaring med Fjord 16 Day søkes!

zimsen

Recommended Posts

Rett før vintern kom og tok oss så fikk jeg tak i en Fjord Day med en Suzuki 40HK i hekken. Prisen var så fordelaktig at det ikke var noe å lure på , båten er hel og pen men jeg har ikke så mye info om denne båten , ikke lett å finne noe på nettet heller. Sånn jeg forstår det så var det Herwa som begynte produksjonen hvor den het Herwa 16 familie , Når Fjord overtok Herwa så ble det Fjord Day men også Rana Plast har laget båten på lisens.

Det jeg nå lurer på er om det finnes folk her som faktisk har eller har hatt en Fjord 16 Day som kan dele noen erfaringer med meg ? Jeg lurer også på hva greia veier!

mvh.

Her er ett bilde : mOtVxYd.jpg?1

Born to fish - Forced to work!

• 3 måneder senere...

Jeg drar opp denne igjen fordi jeg har 2 spørsmål jeg håper noen kan svare på...

1. Noen som vet om den metallbeskyttelsen i baugen var orginalt på disse båtene ? (ser den ikke på andre båter)

2. I dørken ligger det en svart pølse som er fylt med sand e.l.(stabalisator?) Den starter omtrent ved nedre øye i baugen...Var dette vanlig ?

Jeg har også noen spørsmål om kalsjer o.l så hvis det er noen her som har hatt en Fjord day som har info om båttypen så ta gjerne kontakt :)

Born to fish - Forced to work!

1: Garantert ikke originalt, men praktisk om du skal legge til mot svaberg etc.

2: Svart pølse? Ikke uvanlig å bruke bilslanger fylt med sand til ballast, tipper det er noe slikt. En tidligere eier har nok følt at båten har vært for lett i baugen. Prøv med og uten, og se hva du føler er best.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...