erund Startet 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 29.Januar.2013 Min venn vurderer sterkt om å skaffe en lukket båt med uteplass til fiske- og ferieturer, men vil så gjerne at den har tre kabiner dvs. et til foreldre og et hver til to barna. Prisklasse kr. 500-800.000. Hvilken båt kan anbefales da? Jeg ser kun Saga 32 som kanskje er det eneste alternativet, stemmer det? Andre båter? Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
cosmic Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 NordWest 900 har tre kabiner om en legger godviljen til.Salomg fremme,som vanligvis er foreldresoverom,men i utgangspunktet var en liten rundsitter.En smal stikklugar under senterkabin,og en litt bredere stikklogar under akterdekket.Tot 5 oppredde soveplasser i tillegg til senterkabin. Sitér dette innlegget Link to post
Johannes Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Ellers har vel Barracuda noen modeller med tre kabiner. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2013 Vi har ein Osvik 34 AC, det er ingen slike til salgs nå, men det bruker være to-tre i året frå 34 til 36 fot. Finnes i 39 og 42 også. Siste som låg for salg var priset til 430.000. om eg husker rett. Den var ikkje tre kabiner, men hadde plass til å skille av, då heile båten frå salong og fram var eit rom med stor hestesko-salong. Det kan lønne seg å gjere litt sjølv av slik arbeid i forhold til de som har vert ferdig innredet, som har brukt å ligge frå 590.000.- til 990.000.- Sjølvsagt leenge annonsert, og trulig pruta ned. I vår båt bruker vi voksne dinetten som soveplass, og båten har i tilleg lugar i baug og akterkabin ledig til borna. Vurderte å sette opp vegg og lage permanent lugar i dinett, men det er ein veldig romslig plass å sitte å spise, så om nokre år når så mange av borna ikkje er med lenger vil eg nok angre. Så vi har løyst det med gardin i staden for vegg. Men eg vil påstå at båten slik har tre lugarer samanlikna med andre som gjerne berre har stikklugarer. Men ingen fancy båt, berre romslig og robust. Finner bilder av min her på BP. Men vil han marsje meir en 12-17 knop og ha ein meir moderne båt, så kanskje ein eldre Sun 33? De har vert annonsert nedi 790.000, og sikkert gått ennå rimeligere. Kjempebåter med to store stikkabiner i tilleg til kabin i baugen. Men til fiske bør han vel finne ein uten så mykje teak på akterdekk. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Bergen dørk Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Saga 32! Matcher prisnivået. Den har 2 stikkabiner. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
RSL Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Det er veldig mange seilbåter i den prisklassen som har tre kabiner. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Marida Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 (redigert) Med lukket båt er det ikke sikkert han mener at han skal stå ute å kjøre. Redigert 30.Januar.2013 av Marida (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Enig med Sæbø; Sun 33 kan være et alternativ. Den var et av alternativene mine da jeg lette etter båt med tre kabiner for tre år siden. Jeg hadde riktignok et litt høyere budsjett (som sprakk), men det bør være mulig å finne en Sun 33 til 800.000 når våren nærmer seg. Jeg finner ingen i den prisklassen akkurat nå, men jeg har sett flere tidligere. Barracuda er nevnt. Kanskje denne er aktuell? Ikke verdens peneste båt i mine øyne, men... Nå skriver ikke trådstarter noe om drev/aksling, men både Sun 33 og Barracuda har drev. Så hvis man ønsker aksling, er det kanskje Saga 32 som er mest aktuell, eller? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
erund Svart 30.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Takk for flere gode forslag - jeg må ta opp med han hva han egentlig ønsker mht drev / aksling. Jeg vil anta aksling, men...? Foreløpig ser det ut at spesielt kona hans liker Saga 32 godt utifra bildene de har sett. Ellers kan jeg foreslå de å se nærmere på bl.a. Barracuda, Sun, Nord West. Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
BETH Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Viksund 350 St.Cruz har noe modeller med tre kabinen :) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Viksund 350 St.Cruz har noe modeller med tre kabinen :) Helt riktig, slik som min 96-modell. Men jeg nevnte ikke den, siden den trolig ligger litt over trådstarters budsjett. Men kan absolutt anbefales!! :-) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
eysteind Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Flem har 3 lugarer Sitér dette innlegget Link to post
INGE.R Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Det står en Broom 35 på FINN-kode: 39572684 , dette er en svært innholdsrik båt . Har selv en Broom 37 Ocean fra 1972 og er kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Her er det et par Sun 33 til rett over millionen. Bør være mulig å prute... http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34202568 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=39989107 Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.