båt 12 Startet 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2013 som lekker i (common rail relief valve) som sitter i enden av common rail røret. Det resulterer at den mister kraft; skal ikke komme retur av der. Får nå kun ca 2650 rpm mot ca 4000 før. noen som vet noe om dette? Sitér dette innlegget Link to post
kdtran Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Problemet ligger nok ikke i relief valven. Den står nemlig på enden av ett normalt trykkløst system som skal lede eventuelle lekasjer fra høyttrykk siden av drifstoff systemet til ett felles / sikker punkt. (Drifstoffrørene fra pumpen til injektorene er dobbelveggede, enkelt forklart slik som ett "rør i rør" system som du finner i i vannforsyningen nyere hus) Jeg ser ikke bort i fra at det står en sensor i relief valven som løser ut ved lekasje og gir motorstyringen beskjed om å redusere tilgjengelig motorkraft. Du bør få en tekniker til å sjekke drifstoff systemet. Dette er IKKE noe en fikler med selv på motorer med Common Rail innsprøytning, da drivstoff trykket i den delen av systemet der du har en lekasje ligger mellom 1800 og 2000 bar!!! Min antagelse er at det er en injektor som lekker. Litt avhengig av konstruksjonen på relief valven som Bosch bruker på sitt system og som du har på din motor, må du nok belage deg på at denne også må byttes da denne fort kan være konstruert på en slik måte at ett fjærbelastet stempel åpner når en lekkasje oppstår på høyttrykk siden. Fjæren som holder stempelet på plass er svært stiv, og svekkes derfor når ventilen åpner. (Dette er i hvert fall tilfellet på Cummins sitt eget Common rail system som brukes på QSB, QSC og QSM motorene) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.