Guest Avmønstret# Startet 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2013 http://www.stormberg.com/no/maritimt-aktiviteter-herre Ser at noen gir ok tilbakemeldinger på seilbuksa. Sikkert greit tøy for tirsdagseilasen og godværsdager, hva syns folket? Noen som har prøvd tøyet deres? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Generelt om Stormberg: Norskproduserte klær og av god kvalitet er vår erfaring. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Norskprodusert, eller designet i Norge og sydd i utlandet? Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Kina. (Selvfølgelig, se på prisene). Sitér dette innlegget Link to post
Dorsken Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Jeg er ikke riktig sikker på om jeg ville gå rundt i en del av de fangedraktene der. Men, om Stormberg ikke får på det designet der - så skal det firmaet ha all ros for sin personalpolitikk Sitér dette innlegget Jeg har en dårlig karakter - og den har gitt meg mye glede Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Vår erfaring med annet tøy fra Stormberg er at kvaliteten er helt i henhold til prisen, "sånn passe". Men maritimt tøy har jo tradisjonelt vært dyrt så det er kanskje greit å få en produsent som lager varianter i lavere prisklasser? Men egentlig er jo det ett trinn nærmere "bruk og kast" samfunnet. All honnør for personal og miljøengasjementet til Stormberg ja. De har vel som mål at alle plagg skal være bærekraftige ifht co2 osv. Så kanskje en kan ha noe bedre samvittighet med Stormberg klær tross alt? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Ser at noen gir ok tilbakemeldinger på seilbuksa. Det skal sies at Espen som har gitt tilbakemelding på noe av tøyet der fikk dette sponset for mannskapet sitt i forkant av deres Spania-tur, men jeg tror allikevel de var genuint fornøyd med tøyet, på en tur med mye vær. Selv har jeg bare gode erfaringer med Stormberg, dog ikke med seiltøyet deres, god kvalitet trenger ikke koste skjorta. Link til hjemmesiden til spaniaturen: http://www.exspaindition.blogspot.no/ , mener å huske de har skrevet noe om tøyet der også underveis, og det er uansett underholdende lesning. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Apropos spaniaturen, hva skjedde videre? Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Har aldri vært så våt til skinnet som da jeg kjøpte meg fullt turutstyr fra stormberg for å dra må impuls multetur på en tur iTrøndelag. Vanlig dongeribukse og byjakken ville vært ett mye bedre valg. Hele settet gikk rett i søpla etter turen , og jeg kommer aldri mer til å sette mine ben i en Stormberg butikk igjen. Det er det aller dårligste kjøp jeg noen sinne har gjort, og jeg blir fremdeles sint av å tenke på det. Stormberg suuuuuger!!!!!!! Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
avmønstret5 Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Turutstyr på multetur i indre Trøndelag?? Da skal en bare ha på tre ting. støvler,hatt og bart! Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Apropos spaniaturen, hva skjedde videre? De la fra seg båten på svai der nede for vinteren såvidt jeg har forstått, ikke hørt noe fra han etter denne: https://baatplassen.no/i/topic/89282-bygge-ror-til-albin-viggen/#entry1266146 som jo tyder på at alt ikke har gått helt etter planen. Prøvde å sende han en melding på¨forumet her for en stund tilbake, men har ikke fått noe svar. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Zitt Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Hele settet gikk rett i søpla etter turen , og jeg kommer aldri mer til å sette mine ben i en Stormberg butikk igjen. Går ut fra at du har kjøpt nytt tøy. Hva ble det da? Jeg har selv Marin/Alpin og er kjempefornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Stormberg turbuksa er det desidert aller verste jeg har vært borti ! Det randt nedover bena på innsiden og samlet seg dam i skoene, og det var så vidt det regnet. En hvilken som helst annen bukse ville vært bedre. Jeg var på jobb tur der oppe og ble invitert på fjelltur og gikk på Stormberg og kjøpte nytt utstyr for å være godt skodd, men burde heller dratt i jobbklærne. Hjemme hadde Jeg Fjellreven (tror jeg det het). Ikke overvettes imponert av den heller. Nå har jeg en Varde bukse (Kjøpt på spar kjøp til få hundre lapper). Den er bedre en de to andre nevnt over. Men alternativt er tynn treningsbukse og regnklær hvis man ikke skal klyve rundt i krattet Turutstyr på multetur i indre Trøndelag?? Da skal en bare ha på tre ting. støvler,hatt og bart! Det blir ittnå fæst uten skinnvæst . Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
-morten- Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Jeg har turbukse med seler og anorakk jakke. Helt greit til en liten tur i marka med bålbrenning. Jeg har også selebukse og jakke fra Phenix som er noe helt annet, selfølgelig koster det mange ganger mer.. Brukte Phenix settet på slalom i Åre, i meget tøft vær og vind og kulden kjendtes ikke! hadde jeg hatt på Stormberg klærne ville jeg frøset. Pris og kvalitet henger ofte sammen, selv om billig kan passe til veldig mye, så skiller det en god del når det blir tøffe forhold. Jeg vet ikke noe som helst om kvaliteteten på de maritime klærne, men jeg har funnet ut at jeg er mer fornøyd med sikkelig kvalitets produkter, enten jeg er i marka på sjøen eller i andre samenhenger.. Men så klart spiller bruken inn her.. Mange kan bli godt fornøyde med klærne til Stormberg Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
avmønstret5 Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Er ingen storbruker av Stormberg, men noe har vi brukt under sterk sol i Middelhavet i mange år, og det holder seg rimligbra i forhold tilandre og svært dyrere merkeklær. Bra for pengene. Sitér dette innlegget Link to post
Copernicus Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 (redigert) Jeg har en oksøy vindstopp fleecejakke som jeg er veldig fornøyd med. Seiltøyet ellers er stort sett HH fra sent 80-tall - "retro er greia". Har hatt varierende erfarninger med Stormberg. Jeg hadde en "vanntett anorakk, som aldeles ikke var vanntett". Det fine med stormberg er at det hvertfall er lett å levere tilbake produktet dersom man ikke er fornøyd. Redigert 31.Januar.2013 av Copernicus (see edit history) Sitér dette innlegget fort tiden båtløs seiler Link to post
onkel_ove Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 har Seiljakken fra Stormberg, både meg og fruen. Er fornøyd med de. Vårt bruk har vært kystseilas, både sommer og vinter. Har ikke noe si på kvaliteten. Til den prisen, helt topp, kan anbefales. Kjøpte og en turbukse fra Stormberg (ikke til bruk for seiling), (sikker samme som Erik sin) den var totalt ubrukelig, både passform og kvalitet. Seilbukse kjøpte jeg en utgått modell av HH på XXL, den var helt grei. Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
ivar Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 tror jeg har/har hatt en 4-5 Stormberg plagg. 2 bukser, 1 turjakke og 2 fleecejakker. Helt grei kvalitet ift. prisen - bortsett fra glidelåsene som har feilet på 4 av de 5 plaggene. Sendte inn tilbakemelding på det men hørte aldri noe mer... Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Christel III Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Jeg har en Stormberg selebukse og seiljakke, finner dem ikke på sidene til Stormberg lenger. De har holdt vær og vind ute de to siste årene. Har også en fleecejakke med vindstopper, og det er blitt favorittplagget mitt:-) Min oppfatning er at kvaliteten er langt høyere enn prisen skulle tilsi. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Artekno Svart 12.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2013 Ingen tvil om at Stormberg kom på markedet med "billig" tøy. Riktig prisknusere har de vært, og folket jubler... Når det gjelder turtøy så har de i grunnen bare gjentatt det andre produsenter har gjort for å få litt volum på markedet, nemlig lage noe billig. -Billigere enn konkurrenten. Dessverre er Ola Nordmann svært så fartsblind når det gjelder kvalitet, så det er pris som selger mest. Lav pris. Men om klærne var "billige" når de kom så har de, som andre, stadig forbedret seg. Jeg har god erfaring med jaktklær etter mange år i den bransjen. Her finner man billigmerker som Jahti-Jakt, Pinewood, Dovrefjell (Magasinet) etc. Ingen av disse skal sammenlignes med min Härkiladress til 8.500,-. Men om ikke alle disse har fått godkjent hos meg så er i allefall noen av disse svært bra til prisen de selges for. Slik kan det kanskje sies at Stormberg har utviklet seg også. De første kleskolleksjonene de kom med syns jeg (subjektivt) var noe realt møkk! Men så syns jeg da noe av de nyere kolleksjonene deres begynner å komme seg. Så er tiden kommet til av frøkna og jeg vil ha slike matchende seildresser å sprade rundt i da. Det blir fort dyrt!! Og så skal det kunne brukes til, nettopp, seiling! XXL har knusepris på Stormberg Oksøy seiljakke nå til kun 699,- i en fin hvit farge. Selvsagt selger ikke samme butikk buksa som hører til, for den fikk de vel ikke kjøpe inn grisebillig(??). Så lurer vi på om noen har gode eller dårlige erfaringer med Oksøy seiljakke og seilbukse å formidle utover det jeg kan lese på Stormberg sine sider. Dette er ikke en offshoredress. Nå er vi da også turseilere, så lange timer på ripa over Skagerrak blir det nok ikke. Kan hende en kosetur i Færder'n til neste år, hvis da ikke en kompis med noe mer regattainspirerende doning skulle trenge mannskap. Det kan jo hende. http://www.stormberg.com/no/oksoy-seilbukse-hoved.html#14735 http://www.xxl.no/Root/Klær/Klær-herre/Jakker/Seiljakker/Oksøy-seiljakke/p/1092483_1_Style PS! Jeg ser at XXL tilbyr alle størrelser på jakka, noe Stormberg IKKE gjør på sine nettsider. Så har vel XXL kjøpt opp et restparti fra Stormberg(?). Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.