2715e Startet 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 30.Januar.2013 Hei Jeg tenkte å kjøpe en radar til min kartplotter som er en simrad ca40. Det er allerede installert en koblingsboks som heter simrad rs4050 noe som jeg har forstått er en nødvendighet for å få koblet til en radar. Så pørsmålet mitt er hvilke type radar som er kompatibel til denne. Vil en simrad 3G eventuelt en 4G kunne kunne tilkobles min plotter ? Kan jeg ha en radar av et annet merke ? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 30.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 30.Januar.2013 Du kan ikke bruke noen av dagens Simrad radarskannere. RS4050 er et radar powersupply. Radaren du trenger er RB714A eller RB715A, det er godt mulig DX45 og DX60 også passer. http://www.simrad-yachting.dk/no/Produkter/Discontinued-Products/Antennas/Radome/Radome-RB714A/Specifications/ Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Da har jeg fått tak i en brukt Simrad RB714a radar. Men nå er problemet å tå tak i en kabel. Pronav kan levere en kabel på 30 meter og til en pris av 3000kr pluss frakt og moms..Tenkte å prøve andre løsninger før jeg må krype til korset og kjøpe fra de. Kabelen er klippet av på radaren så koblingen på den siden er grei. Hadde jeg fått tak i pluggen som skal inn i kartplotteren så kanskje jeg kunne laget skjøtet på en kabel. Hvis jeg er ekstra heldig så kanskje det er noen her inne på forumet som har en kabel eller kobling inne som jeg kan betale en liten slant for...eller har andre gode tips å komme med. Vet jo ikke helt sikkert om radaren virker heller.... Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Skal du ikke også bruge en boks som sidder mellem radomen og plotteren? Jeg kan måske hjælpe med kablet. Tjekker i afdelingen for udrangeret elektronik og vender tilbage! Sitér dette innlegget Link to post
2715e Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Hei Major Andy. Den eksterne strømforsyningen RS4050 er allerede installert i båten fra før :-) Så jeg trenger bare kabelen... Hadde vært kjempe kjekt om du finner en :-) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Skulle vi være så heldige at dette er det rigtige stik? Jeg har en stump kabel på 40 cm der er kappet i den ene ende men har dette stik i den anden: Send mig en IM med email hvis du mener at du kan bruge det. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Var lige nede i båden i dag og fandt den anden ende af kablet med et andet stik og en masse løse ledninger i den anden ende. Her er lidt flere fotos: Sitér dette innlegget Link to post
Svolværpostei Svart 14.April.2014 Link til dette innlegget Svart 14.April.2014 Håper det er greit at jeg låner denne tråden til et spørsmål: Jeg har en Simrad CA40 med en ekstern utvendig GPS-antenne. Uten forvarsel sluttet plutselig nå plotteren å få signal fra antennen. Den ser ikke ut til å være deaktivert på plotteren heller. Valgene for plotter er ikke tilgjengelig. Hvordan feilsøker jeg dette? Kan dere være noen med ledning og koblinger? Jeg har trukket ut og strammet til pluggen i begge ender uten at det hjalp. Takknemlig for innspill. :) Sitér dette innlegget Link to post
Capperal Svart 24.Desember.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Desember.2022 Har ein Simrad CA 40. Har mistet programvaren den er lys i men har ikke start program (velkomstprogram) da ved oppstart Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.