Sea Major Startet 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Startet 31.Januar.2013 Ok, saken er som følger: Jeg kjøpte ny tv til båten merke "dmtech" den skal ha mulighet for rikstv, jeg har i tillegg kjøpt inn en glomex ufo-antenne med separat forsterker. Alt dette er montert, bortsett fra at antenna ennå ikke er montert i masta.( vil se at det funker først) Men jeg får bare "intet signal" på tven... Har prøvd både med og uten programkort ( skal bare ha nrk ) forsterkeren er på og alt ser ut til å være i skjønneste orden. I følge dekningskartet skal ikke det være noe problem heller, og antenna har jeg flytta rundt omkring i og utenfor båten. Noen som har en ide om hvorfor jeg ikke får signaler...? Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Ring nr på kortet og få dem til å aktivere det Sitér dette innlegget Link to post
Sea Major Svart 31.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Takk for det "puddingen" , men det er bare det at jeg skulle vel egentlig fått inn nrk uten noe kort... De var visst ikke helt enige om det på supporten hos rikstv, skulle tro det var noe de visste! men de kom nå fram til at jeg ikke trengte kort ( etter at de fikk meg til å kjøpe det til en tusenlapp ) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Programkort er IKKE nødvendig, TV'n min har ikke en gang kortholder. Nå kjenner jeg ikke den TV'n du har, men menyene for å søke inn stasjoner kan være ganske så kryptiske. Er du sikker at du har fått TV'n til å søke gjennom alle kanaler? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 31.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 Kanskje det er en systeminnstilling der du må velge land før du kan finne noen kanaler? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Sea Major Svart 1.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Ja, noe sier meg at det er noe i menyene, eller så ER det ikke signaler... Jeg har satt den på norsk. Men, når jeg slår på tven står det "intet signal" så jeg tenker at det kanskje skal komme signalstyrke eller noe selv om kanalene ikke er søkt opp... Fryktelig frustrerende greier! Sitér dette innlegget Link to post
kodalse Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Hvis du har satt opp kanalene hjemme, eller forsåvidt et annet sted først vil det normalt ikke være det samme for en annen sender. "Intet signal" får jeg hvis jeg har lagt inn kanalene fra annen rikstvsender og er vel et tegn på at du må inn i menyen og søke opp kanalene på nytt. Prøv med å plassere antennen oppe/ute og slå på antenneforsterkeren før du starter søket. Forøvrig er det riktig at du ikke trenger noe programkort. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Major Svart 1.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Tven har aldri vært brukt andre steder, antenna har jeg hatt ute på taket med forsterkeren på fullt, men fortsatt ingen signaler... Har klippet å skrudd på plugger på nytt i tilfelle dårlig kontakt. Jeg regner med det er DTV som skal søkes på siden det er digital tv? Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 En mulig forklaring er at du må aktivere antenneforsterkeren i menyen. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Kjør kanalsøk så ordner det seg sikkert. Etterpå kan du gå inn i menyen og lese av signalstyrke. Sitér dette innlegget Link to post
Lett match Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Har du bedt TV gjøre et kanal søk? Etter at du har gjort et søk etter TV sendinger vil programmene lagres på knappene 1, 2 osv. Før TV har søkt opp tv sendinger vil du nokk få meldingen intet signal dersom du trykker på en av forhåndsvalgene. I menyen skal det være et valg der du kan se på signalnivå/kvalitet. I så fall skulle du kunne se hvilken (RF) kanal TV'en er innstilt på. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 (redigert) Du har verifisert at du har riks-tv dekning der du forsøker.. Jeg forsøkte med en lignende tv med innebygget MP4 dekoder, gjorde ett kanalsøk med digital og analog samtidig, og deretter kom alle kanaler inn.. Forsøkte dette på ei hytte i Finnmark, der er det ikke riks-tv dekning, og dermed kom beskjeden om intet signal opp på tv'n.. Så sjekket jeg dekningskartet til riks-tv, og ingen dekning.. Da ble det en film istedenfor Redigert 1.Februar.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
kvimms Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 (redigert) Har samme problem som deg, men vurderer å låne meg en sån bordantenne og prøve da jeg ikke vet om antennen min fungerer..Men prøvde som deg å sette forsterkeren både på max og min og søker både på digitale og analoge kanaler uten å få inn noe som helst!Har en Anderson tv og kan ikke finne noe mere i meyen som tilsier at jeg søker feil! Redigert 1.Februar.2013 av kvimms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Major Svart 1.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Vel, jeg har jo selvsagt søkt og søkt og søkt på alle innstillinger jeg kunne tenke meg, og i følge dekningskartet skal det være gode signaler der båten ligger. Jeg vet ikke hvor høyt en sånn antenne må, men jeg skulle nå tro at saå lenge den står ute på bommen f.eks. Så skulle den tatt inn noe? Vet heller ikke om den er veldig følsom på vinkelen, at den må være helt i vater liksom? Skulle ikke tro det heller, siden en båt ikke ligger stille altid. Esach: hvilken meny snakker vi om? Forsterkeren er separat og står ikke i antenna. Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Er du sikker på at du har søkt etter digitale kanaler, ikke analoge? De fleste TV'er har begge muligheter og det er ofte en knapp på fjernkontrollen eller en meny innstilling som styrer dette. Se etter DVB-T knapp eller meny. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Lars H. Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Og du har spenning frem til forsterkeren? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BOBO II Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Hei hvis du har brukt HDMI ledningen og kobblet deg til tuner må du innstille tv også til og mota HDMI signaler. dette er en typisk feil under installasjon. Jeg også gikk i den fella og fikk samme feilen (intet signal) Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
ksnes Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Har ikkje detaljlest alle innlegg, veit ikkje kva som er foreslått frå før, men i mitt yrke som it-konsulent har eg lært meg å teste ting med så få ukjente faktorar som mulig. Har du ein stad der du har rikstv frå før eller ein du kjenner som har ei rikstv-antenne som er rett innstilt og fungerer ville eg ha starta med å teste om eg får tvn til å fungere der. Då får ein iallefall fastslått at tvn fungerer, deretter prøver ein komponent for komponent vidare i kjeda til ein får det til å fungere eller evt finn ut kva det er feil på... Ei likning med mange ukjende faktorar er alltid vanskelegare å løyse... Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Hei hvis du har brukt HDMI ledningen og kobblet deg til tuner må du innstille tv også til og mota HDMI signaler. dette er en typisk feil under installasjon.................. Kjøpte nettopp nytt hjemmeTV og opplevde akkurat det samme. Fungerte fint med scart-kabelen, men ikke med HDMI-ledningen. Etter å ha testet de fleste knappene på fjærnkontrollen, så dukket det opp "ett vindu" med HDMI på skjermen, og med ett trykk på OK der.... vips så fungerte alt helt fint. Men å finne ut av dette i bruksanvisningen.....? Sto ikke ett ord om det der . Sitér dette innlegget Link to post
Sea Major Svart 1.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Da vil jeg bare si takk for tipset til Zhik, det var det som skulle til DVB-T! Jeg mente jeg hadde prøvd det, men det er vel ofte sånn at man prøver så mange ting samtidig, at det blir vanskelig å finne hva som egentlig er problemet. Men nå funker det :-) juhu! Sitér dette innlegget Link to post
kvimms Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 hmmmm, jeg har innebygget tuner.Håper d er antennen! Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Baatplassen på sitt beste - igjen! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Sea Major Svart 1.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 Ja, kvimms jeg har også innebygd tuner, men det kommer noen valg opp når jeg skal starte autosøk, det er her man tydeligvis må velge DVB-T og ikke det andre... Håper du finner ut av det :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.