chbre Startet 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2013 hei, har en 93 mod yamaha 30hk med autolube som rusker på tomgang ifølge forrige eiger, har ikke prøvd denne enda, men både han, og jeg holder en finger på dårlig membran i bensinpumpa, lurer på hvor jeg kan fåtaki dette? noen som kan forklare meg hvordan, autolube systemet fungerer og hva det er? Sitér dette innlegget Link to post
Diddn Svart 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 (redigert) HeiMembran/ pakning til bensinpumpe finner du her: http://www.boats.net/parts/search/Yamaha/Outboard/1993/30ESRR/CARBURETOR/parts.html Autolube systemet er en separat oljetank som skal sitte montert på motor slik at du slipper å blande olje i bensinen på disse 2-takterene med autolube system. Den vil da bruke så mye olje som den trenger til det spesifikke turtallet i stedet for å bruke samme mengden olje på alle turtallsnivåer.Jeg mener at denne motoren også har en form for turtallssperre ved for lite olje i tanken slik at en unngår å kjøre motoren med for lite olje. Når det er lite olje i tanken må den etterfylles. Noen motorer er autolube systemet koblet/ tatt vekk da det ikke har fungert slik som det skal og som har gått over til å blande olje i bensinen i stedenfor. Det er generelt viktig at oljetanken holdes ren rundt påfyllingshullet slik at systemet ikke slutter å virke på grunn av rusk og urenheter i oljen.Mvh Diddn Redigert 1.Februar.2013 av Diddn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
chbre Svart 1.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2013 takk for bra utfyllende svar diddn:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.