mah Startet 1.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 1.Februar.2013 Har nå en viksund columbi 27 med BMC, min favoritt så langt. På 2 plass skipsplast seamaster 17 med 105 hk volvo penta Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Neste båt. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Den beste båten i væla er den som jeg har nå. Du skulle bare høre hvis motor`n ville gå... Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Beste båten er vel den jeg har nå:) sessa key largo19.. Den er jo størst, raskest, nyest, penest, dyrest osv.. Den som betydde mest var en selfa 14 som jeg bygde selv etter konfirmasjonen for noen år siden. Noe spesielt med å ha en selvbyggd båt:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
sap_2000 Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Neste båt. Helt enig, og den er på jakt etter nå Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Lingefan Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 (redigert) Den jeg har i dag er både størst, best og dyrest å vedlikeholde, Marex 270 Estremo med D6350. Har flere båter, Coaster 16 med Yamaha F60 er klart billigst å ha av alle jeg har hatt. Som skjærgårdsjeep er den nesten vedlikeholdsfri og enkel, samtidig som at den er morsom å kjøre. Billig i drift og billig å serve. Hadde en Yamarin 4110 med 30hk Yamaha som jeg gikk i pluss på i 3 års eierskap, minus drivstoff. Men den var ikke bra nok i sjøen. GH 11 m/30hk har hatt litt småplukk, men fantastisk skrog og høy morofaktor. Hyttebåter: Ibiza 20 Touring Suzuki DF150 er billig og feilfri, men dyr å serve og litt dyr i drift og opplag for å være hyttebåt. God og allsidig. Fjordling 17 var også en bra hyttebåt, men 115hk evinrude V4 gav masse kostnader i sin tid. Neste båt blir sikkert den beste :), men Windy 39 Grand Zonda trenger 2 store motorer og blir ikke billig, så det blir noen år til. Redigert 2.Februar.2013 av Lingefan (see edit history) Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
valvolainen Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Bare hatt gamle trebåter uten overbygg. De er omtrent like åkke som. Er dog veldig spent på neste båt. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2013 Musling Sitér dette innlegget Link to post
mikkson Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Ble konfirmert søndag 4. mai, mye av pengene kommer til å bli brukt på å bygge opp min Seamaster 15'som forrige eier har "ribba" totalt! Beste båten jeg har hatt sålangt(har ikke testet den, men er eneste jeg har hatt, fikk den gratis;-) ) Sitér dette innlegget Link to post
akva Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Hadde en KS 22 for 14 år siden, eb utrolig fin båt. Men nå har jeg en mye finerer og flottere. Hasla 27 AC med en ford/Saab 150. Så langt virker dette som det er den båten jeg vil ha i mange år. Det er klart jeg synes jeg har verdens fineste båt :-) Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Skarpnes 30`n jeg har når,er en båt jeg er meget fornøyd med. Men jeg har ikke fåt brukt den så mye enda,kun en 1/4 sesong. Båten jeg til nå har best minner med er en GH 10 DeLuxe m/15 Yamaha og rattkonsoll. Maaange gode minner og timer med den båten fra jeg var 15 til 16 år,desverre ble motoren stjålet rett før pinsen i`94. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
xray Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Musling 370 Sitér dette innlegget Link to post
Svensk Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Sandvik 945. 9 år och bättre än ny. Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 8.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2014 Er på min andre båt nå og det er den beste av de. Elwaro 755 DC, men driver å handler ny gammel båt om dagen så kanskje den blir den beste når høsten kommer. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Suverænt bedst og suverænt dyrest: den jeg har nu. NW 390 med 2xD6-310 Mest value for money og bedst totaløkonomi incl. gensalg: Bayliner 2655 Absolut værst i alle henseender: Ryds Tumlare med Johnson 60 hk. Total nedsmeltning af båd og motor og købt med hovedet under armen. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Det har vel alltid vært slik at den neste båten blir den beste. Jeg har kommet så langt nå at det neppe blir noen neste flere ganger, da jeg er svært fornøyd med "sommerstua" som jeg har hatt i fire år nå. Fint med båt som hytte. Tenk å ha hytte med strandtomt, og 32 meter strandlinje. Blir du lei utsikten er det bare å skifte den ut. Perfekt. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
JTIversen Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Beste båten, dagens 2009 Nimbus 380 Commander. Den er samtidig mest sannsynlig det dårligste kjøpet også, får neppe igjen pengene for den ved et salg i dag. Beste kjøp Windy 24dc, nydelig båt som ble solgt under den første bankrisen med god fortjeneste, det greier jeg neppe igjen. Er ellers enig med alle som påstår at den beste båten alltid er den neste. Det er heldigvis gratis å drømme. Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Pr nå uten tvil den jeg har :) 33 sport :)Men som flere nevner mest sannsynlig så blir også den neste den beste :) Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Tullekopp1 Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Ble konfirmert søndag 4. mai, mye av pengene kommer til å bli brukt på å bygge opp min Seamaster 15'som forrige eier har "ribba" totalt! Beste båten jeg har hatt sålangt(har ikke testet den, men er eneste jeg har hatt, fikk den gratis;-) ) Sitér dette innlegget Link to post
Tullekopp1 Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Selv gjort er velgjort, og når det kommet til båt... når du må pusse den opp, stelle lære male feile slipe og all gleden som ligget i å se en båt bli klar til vannet... Det gir båten sjel, og det gjør at du blir desto mer glad i den.. "plugg and play" gir mange fordeler, å skape din egen gir kjærlighet til din båt... gled deg til verdens beste båt... for deg.. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Beste båten er vel den jeg har nå en skibsplast 655.. Men den som nok betydde mest var min selfa 14 som jeg bygde selv på kveldstid etter konfirmasjonen. Noe spesielt med en selvbygd båt:) Den forrige var artigst å kjøre. Sessa 19 med 130 hk 2takt! Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
mb_belinda Svart 9.Mai.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2014 Beste båten må være den jeg valgte istedenfor moped i 15 års alderen.. GH11 med Johnsen 10 GT Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.