Jump to content

dekksbelegg

EspenH

Recommended Posts

Sirupsnipp-mønsteret heter "Treadmaster" og er veldig sklisikkert. Ser ut til å klare tidens tann godt, i alle fall her oppe i nord. Det finnes også et litt glattere mønster som ikke er så ru for huden (sitte, gå barbeint og slikt).

http://www.tiflex.co.uk/marine/marine.html

Husker ikke hvem som fører dette i Norge, men det selges i alle fall av SVB i Tyskland.

Geir

Jeg har en eldre seilbåt med slitt og glatt dekk, som jeg ønsker å fikse på.

Er det noen som har erfaringer med dekksbelegg som man limer på, evt. andre løsninger. Jeg så en seilbåt i sommer med vakkert dekksbelegg i "sirupsnipp-mønster", noen som har erfaringer med slike, og evt. hvor man kan få tak i det?

Espen H.

<{POST_SNAPBACK}>

Hei

Som nevnt ovenfor har Tekdek http://www.teakdekk.biz og i tilegg Flexiteek http://www.flexiteek.no syntetiske dekk som en kan legge. I mine øyne ser dette meget pent ut ut i fra bildene i disse linkene.

Har selv båt uten slikt dekke og lurer på om noen på Båtplassen har erfaring :confused: med og ha lagt denne type dekke i båten.

Tenker da på om dette er vanskelig og legge og om noen husker hvilken ca pris pr m2 de kom ut med når de evt la dette ?

RLWI

Jeg har en eldre seilbåt med slitt og glatt dekk, som jeg ønsker å fikse på.

Er det noen som har erfaringer med dekksbelegg som man limer på, evt. andre løsninger.

Heisan!

Jeg har også et helt glatt glassfiber-dekk/gelcoat uten struktur.

Ok,da har vi avklart at disse dekks-platene iallefall finnes på Sea sea.

Men koster jo noen store lapper om dekket er stort nok :wink:

,avkapp(seilbåt-dekket er ikke akkurat firkantet)+ lim osv.

Tidkrevende nøye oppmåling må man vel også regne med.

Espen etterlyser "evt. andre løsninger" ,og det gjør jeg og ??? :

Noen som har erfaring/prøvd de forskjellige typer maling som danner sklisikker overflate??

"Erfaring",tenker da på påføring,sklisikkerhet,holdbarhet osv.Hva med slitasje på klær,sitter på dekkskanten ved sittebrønnen,benker i sittebrønn?

Det må da bli mye rimeligere, og fargevalget kanskje større?

(Dekkevnen til malingen blir jo en faktor,står ikke noe om)

Må vel grunne gelcoaten først kanskje også?

Type:

f.eks 1.fra Maritim katalog Hempel Decolay deckpaint, nr 1002-10 el. nr 1002-11 , 337kr pr liter.

2.Fra Maritim katalog Hempel Anti-skliperler ,nr 1068-11, 69kr , til blanding i maling/lakk.

3.Hjertmans hadde vel også noe "antihalka" maling,tror jeg.

Hilsen Opus/Anders

God helg til alle baatplassen-venner :smiley:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...