seiling Startet 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2005 Ønsker å skifte Plexiglass/Akrylplast i takluka grunnet mange riper. Hvilke materiale er best å bruke i takluka og hvem er gode på slike reperasjoner (Oslo Akershus området) Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 De fleste nye luker leveres med akrylglass. Jeg fikk byttet et slikt glass for 1000,- kr, men arbeidet var særdeles lite forseggjort og jeg hadde sannsynligvis gjort det bedre selv. Ny luke koster ikke så veldig mye mer. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Brutus Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 (redigert) Lexan er et solid og stabilt materiale for slike luker. Enkelte i den lokale dykkerklubben lager egne dykkerlykter hvor det benyttes som glass foran reflektoren. De tåler et voldsomt trykk og er ikke så utsatt for riper. Brukes mye i hjelmer. Nessø glass Redigert 21.Februar.2005 av Brutus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
atletico1 Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 Ønsker å skifte Plexiglass/Akrylplast i takluka grunnet mange riper. Hvilke materiale er best å bruke i takluka og hvem er gode på slike reperasjoner (Oslo Akershus området) <{POST_SNAPBACK}> Før jeg skifter til Lexan hadde jeg prøvd å polere bort ripene - har haørt andre har gjort dette med hell. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2005 Hold deg unna akryl. Det ser blankt og fint ut, men polykarbonat er veldig, veldig mye mer solid og mer ripefast. Akryl tåler egentlig veldig lite og brekker for et godt ord. Lexan er et godt råd, men Lexan er bare et merkenavn. Plasten er fortsatt polykarbonat. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.