Jump to content

Påske i Olavsundet? 2013 (Vest-Agder)

Inter 9000

Recommended Posts

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hvis det er stille er det helt kurant å legge til både på øst og vestsiden.

Hvis det er litt drag og du er betenkt er det bare å legge seg på svai på ei av bøyene utfor havna og slå på tråden (93410278), så kommer vi med lettbåt og henter deg til land.

Regner med at vi legger ut bøye til akterfortøyning i østbukta i løpet av den helga. Der er det bra med bolter på land.

Hvis man skal ligge til kai når det er drag i sjøen legger vi oss mellom en kjetting innenfor kaia og ei bøye som ligger litt lenger ut slik at båten får lov å jobbe i sjøen. Deretter tar vi et tau sideveis inn til kaia og trekker båten inntil når vi skal på land/ombord.

Da kan båten ligge fint med nokså mye drag i havna.

Mons

Mons

• 2 uker senere...

Kan vel ikke si dere er gale som skal på sjøen i påska.. :) det blir feil. Jeg skal nok utpå jeg og, båten ligger i gjestehavna i Arendal å bare venter på å få komme seg utpå. desverre har jeg rota meg borti noe studier.. så mesteparten av dagene går med til lesing og oppgaveskriving.. så langtur blir det nok ikke.. men både bøker å pc blir med ombord.. så det blir nok noen netter. Langtidsvarselet på Yr viser jo røde tall nå. :thumbsup:

Endelig ble det Bobåt

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...