Inter 9000 Startet 2.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Februar.2013 Her i huset planlegger vi båtpåske, noen andre som har planer om det samme.. Har blitt en tradisjon med en tur til Olavsundet i påska. Har vært der 3 år på rad.. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Careka Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Ja, hvis været er greit.... Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
hanto1 Svart 3.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Har også vært innom de siste par årene. Påsken er tidlig i år så været blir avgjørende for om det blir båtpåske. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 3.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Februar.2013 Jeg har laget til en platting bak huset, der har jeg momntert opp et telt til båten. Så store deler av båtpussen kan gjøres inne. Men ja, været bestemmer om det blir båtpåske. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Inter 9000 Svart 19.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Er det ikke fler som har tnekt med på båt / båtpåske på sørlandet?? Mild vær og snøsmeliting er jo helt fantastisk. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Nero II Svart 19.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2013 Hei, du kunne regna med meg, men så kommer kona, så nå er det en siste uke i snø i høyfjellet. Hva gjør en ikke for husfreden - men snart er sesongen igang uansett! Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 2.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2013 Ja, det er noe med det. Nå er båten klar. Går bare å sviver å venter til 20 mars.. da blir det sjøsetting.. Været bestemmer selfølgelig. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Sea Major Svart 3.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2013 Olavssundet ja... Så fint ut der Hvor er det best å gå inn, fra nord eller sør når man stikker 1,60 under vann ? Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 3.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2013 Luftspenn i det nordre innløpet så må inn fra sør om du har seilbåt Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 3.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2013 Vann i begge ender, men jeg syns den nordlige er litt trang. Spesielt med en del vind og strøm. Sitér dette innlegget Link to post
Sea Major Svart 3.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2013 Med seilbåt så må det bli sør ja, siden det er luftspenn på nord. Får ta en tur å sjekke ut Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 3.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Mars.2013 Ja, du må inn fra sør. Pleier være god plass der i påska. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
mons Svart 4.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2013 Søgne Dykkerklubb blir på Songvår Fyr den første helga i påsken, så hvis noen vil ut der og kikke er dere velkommen til omvisning. Er ikke langt fra Hellesund. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Inter 9000 Svart 6.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Mons: Har alldri vært der, er det greit å legge til der? Kunne jo vært gøy med en titt innom. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
mons Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Hvis det er stille er det helt kurant å legge til både på øst og vestsiden. Hvis det er litt drag og du er betenkt er det bare å legge seg på svai på ei av bøyene utfor havna og slå på tråden (93410278), så kommer vi med lettbåt og henter deg til land. Regner med at vi legger ut bøye til akterfortøyning i østbukta i løpet av den helga. Der er det bra med bolter på land. Hvis man skal ligge til kai når det er drag i sjøen legger vi oss mellom en kjetting innenfor kaia og ei bøye som ligger litt lenger ut slik at båten får lov å jobbe i sjøen. Deretter tar vi et tau sideveis inn til kaia og trekker båten inntil når vi skal på land/ombord. Da kan båten ligge fint med nokså mye drag i havna. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Inter 9000 Svart 7.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2013 For en utrolig service dere driver :-) Hørtes jo fint ut. Skal ikke se bort ifras at vi tar en tur.. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Sea Major Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 De bryggene som er i olavssundet, er de til allmen bruk, eller er det noen som er private? Vi sitter å diskuterer om vi skal gå østover eller vestover i påska... Blir det vestover, så kommer vi sikkert innom. Morro hvis det er flere som har med barn, vi har med tre :-) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 (redigert) Alle kan brukes almennt, de få stedene der ferje etc. skal legge til er merket godt. Det er god plass der men også populært så det blir raskt fullt. Det er også en del bolter på fjellet som kan benyttes. Jon Redigert 10.Mars.2013 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 10.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Ingen tur sørover for oss, må gjøre andre ting. Får se neste år. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
lano2 Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Ikke utenkelig at det dukker opp en seilbåt. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Avlyser Songvårturen i helga og blir hjemme for å frese snø og fyre i ovnen. Velkommen en annen gang.. Mons Sitér dette innlegget Mons Link to post
Inter 9000 Svart 20.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Båten er klar, men er jo litt surt for tia. Satser på sjøsetting mandag. Er det bare vi som er så gale, eller er det flere som har tenkt seg utpå i påska? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2013 Kan vel ikke si dere er gale som skal på sjøen i påska.. :) det blir feil. Jeg skal nok utpå jeg og, båten ligger i gjestehavna i Arendal å bare venter på å få komme seg utpå. desverre har jeg rota meg borti noe studier.. så mesteparten av dagene går med til lesing og oppgaveskriving.. så langtur blir det nok ikke.. men både bøker å pc blir med ombord.. så det blir nok noen netter. Langtidsvarselet på Yr viser jo røde tall nå. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Inter 9000 Svart 21.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Skal jo bli spennende å se. Men helt alene blir vi nok ikke. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Andresh Svart 21.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2013 Er jo meldt om stabilt fint vær på sørlandet også som her i Stavanger. Blir jo betraktelig bedre enn først antatt! Litt kaldt om nettene kanskje.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.