Jump to content

Finn.no - produktbilder og tekst

Frøken Fryd

Recommended Posts

Planlegger å legge ut en mengde båtdeler på finn men ønsker å gjøre annonsen god, har litt interresse for foto så om det tar litt ekstra tid er bare morro. Leser litt i bøker her om tips, blandt annen de 4 bindene til Scott Kelby er jo bra!

Har kommet så langt som at lyssettingen er god, bruker 3 canon blitzher, en på hver side og en i taket, målet er å fjerne skygger fra produktet. En annen ting jeg har eksprimentert med er å ha glassplate under for å gi en refleks under. Bruker en ikea rullegardin som bakgrunn.

Tenkte vi kunne dele litt tips her om man har noen.

Legger med ett testbilde som viser forskjellen på hvit og sort bakgrunn på glass.

img_5086%5B1%5D.jpg

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)

Takk for den, jeg har egentlig ikke bestemt meg for noe pris på noe enda så jeg vet ikke. Samtidig ønsker jeg ikke skambud. Hvor vanlig er det å prute på finn torget? Er det litt som bilannonser hvor man gjerne pruter den ned 10%? Iallefall greit å vite før man prissetter, Eventuellt kan jeg vel sette i teksten at varene er ferdigprutet. En annen ting er at jeg ikke gidder å selge noe til 200,- med mindre man kjøper mer, rett og slett fordi det tar tid å pakke og løpe på posten osv. Dette kan jeg vel også få med i annonseteksten, unntak kan selvsagt gjøres om varen blir hentet da.

Jeg er ikke så dreven på finn annonser, er det noe maksimal antall bilder per annonse? Jeg er vel mest dreven på å kjøpe :lol:

Takk for den, jeg har egentlig ikke bestemt meg for noe pris på noe enda så jeg vet ikke. Samtidig ønsker jeg ikke skambud. Hvor vanlig er det å prute på finn torget? Er det litt som bilannonser hvor man gjerne pruter den ned 10%? Iallefall greit å vite før man prissetter, Eventuellt kan jeg vel sette i teksten at varene er ferdigprutet. En annen ting er at jeg ikke gidder å selge noe til 200,- med mindre man kjøper mer, rett og slett fordi det tar tid å pakke og løpe på posten osv. Dette kan jeg vel også få med i annonseteksten, unntak kan selvsagt gjøres om varen blir hentet da.

Jeg er ikke så dreven på finn annonser, er det noe maksimal antall bilder per annonse? Jeg er vel mest dreven på å kjøpe :lol:

Syns det er helt ok å gjøre det klart at skambud ikke er ønsket, nettopp fordi det da kan være like greit å stappe greiene i søpla, eller gi bort til noen som evt. gidder å hente. Av samme årsak er det lurt å sette seg en minstepris, noen ganger kan man ha nytte av greiene selv, om det ikke er mulig å selge dem for en grei pris. Så hvis man skal selge "ferdigprutet" må man jo egentlig annosere til denne minsteprisen, og hvor lurt det egentlig er vet jeg ikke akkurat... Tror også det er mange som ikke gidder vurdere annonser som er "ferdigprutet". Alt i alt representerer vel prisene på finn det selger drømmer om å få ...

Å by 8000 for en vare som er annonsert for 12000 er heilt normalt. Mange selgere blir sure, men virkeligheten innhenter de av og til. Eg har til og med fått mail tre mnd etter sist kontakt med selger, om eg fortsatt var intressert. Men da er følelsen av "godt kjøp" borte.

Å dekke frakt/porto i tilleg er vanlig, så det kan du fint skrive i annonsen, så slipper du mas om det.

Eg trur ikkje det er maks anntal bilder :smiley:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Takker for svar igjen, jeg er klar over at hvitballansen ikke er riktig på bildet, bildet jeg har lagt ut er ubehandlet, de vil alle bli behandlet i lightroom før endelig resultat. Blitzene jeg har brukt er satt inn i to tøykasser slik at hele kassen blir lyskilde.

Jeg skal også prøve sort bakgrunn for å se hvordan det blir i forhold, Planen er å ta bildene i morgen kveld så alle tips er velkommen.

Når det gjelder prissetting heller jeg mot å sette en litt optimistisk pris og heller godta litt pruting, ikke fordi jeg nødvendigvis liker denne metoden men jeg har inntrykk av at mange kjøpere forventer dette.Videre er jeg tilhenger av at man selger til første som slår til, uanhengig om noen byr over senere. Unntaket er muligens om det er flere som melder interresse før jeg får svart.

Kan jeg sette en tekst ala "Ønsker ikke småsalg under 1000 kroner"? Tenker at hvis mesteparten koster 2000 og man har noen somting til 150 så orker jeg ikke arbeide med å få sendt den ene tingen til 150, men kjøper man 8 småting er jo det noe annet.

Jeg kan kanskje legge ut bilde av atelieret i morgen. Her er forresten Furuno sitt orginalbilde og hvitballansen er betydelig bedre!

furuno-navnet-blackbox-moni-grt.gif

• 2 uker senere...

Nå har jeg tatt en rekke bilder og er i gang med bildebehandlingen.

Bildet nedenfor har jeg kun croppet og endret hvitballansen på, synes ikke resultatet ble så ille. Lightroom kan synkronisere etterbehandling av bilder og jeg forsøker synkronisering av hvitballanse alene så får en se hvordan det går. Jeg har bilde av hele speilbildet av produktet men synes det var best å bare vise deler av speilbildet under så jeg har croppet bort noe. Jeg tok alle bildene før jeg dro på jobb så jeg kommer nok ikke til å ta noen bilder om igjen om det ikke ble 100%

furuno_keyboard.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...