HansT Startet 3.Februar.2013 Del på Facebook Startet 3.Februar.2013 Hei. Skal legge ny dørk i båten,men har en liten utfordring. nåværende dørk er av type sandwich konstuksjon fra 1979 og har begynt og bli litt "myk" enkelte steder,den buer også ned på disse stedene. Men for å kunne legge ny dørk oppå dette så hadde det jo vørt en fordel at det ikke blei no luftlommer under det jeg skal legge(skal legge 12mm finer med skipsdørk belegg oppå) Det jeg tenkte var å "flyte" av disse gorpene slik at den gamle dørken blir sånn ca rett, men hva lønner det seg og bruke til dette, polyester? Kan nevne at jeg har rettet opp båten slik at dørken er i vater. Dette var kanskje litt rotete forklart, men forhåpentligvis så skjønner noen hva jeg mener...hehe Hansi_ Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 4.Februar.2013 Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 Viktig at det ikke er fukt i det laminatet som er der fra før før du legger noe oppå! om det er mindre ujevnheter kan du jo kansje bruke en slags sparkel Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
index Svart 4.Februar.2013 Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 Myk sandwich betyr stort sett at finerplaten inni der er full av vann. Dette er ikke noe å bygge videre på, jeg ville ha skåret ut dørken og bygd den opp på ny med Divinycell i stedet. Det KAN være at mykheten skyldes at lagene har løsnet fra hverandre uten fuktighet, men det er vel mindre sannsynlig. Men om du tar en hullsag og kutter noen hull gjennom øverste lag der det er mykt så finner du nok svaret på dette rimelig kjapt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
HansT Svart 4.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Februar.2013 (redigert) Hei. Takker for svar,det er ikke fukt eller vann i gulvet.dette er sjekket ut.men det er ett utrolig tynt lag med glassfiber(1 kanskje 2 lag med duk) og selve kjernen har blitt myk. Det jeg tenkte var å få rettet av dørken slik at jeg skal forsterke den med å lime og skru en 12mm plate oppå som jeg kan legge skipsgulv belegg på. Men hva er egentlig best til å bruke til dette? Ser for meg å bruke polyester da dette ikke har så svimlende høy pris.er snakk om at de dypeste gropene er Ca 3 mm. Tenkte å gjøre dette på samme måte som en retter av gulv hjemme,båten ligger slik at dørken er nesten 100% i vater(ett par små justeringer igjen så er den der). Det er forresten ikke finer som er brukt som kjernemateriale men noe som minner om divnicel. Redigert 4.Februar.2013 av hansi_ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SR400 Svart 19.Mars.2013 Del på Facebook Svart 19.Mars.2013 Hei , rettet opp dørken i min risør 30. Når jeg la en planke over gulvet så hadde jeg en svai på ca 26mm midt på. Min dørk var ikke myk. Lagde støtter oppunder også.. Laget en ramme rundt åpningen til motorrommet som jeg monterte i samme høyde som endene av gulvet som var i "null". Limte fast strø av trykkimprignert med ca 10 cm mellomrom. Limte så nye plater oppå dette. Det er stivt og svikter ikke. :) Sitér dette innlegget http://nmbf.no http://baatene.blogspot.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.