Medusa Startet 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 4.Februar.2013 Skips og Båtutstyr A/S som tidligere forhandlet Poly-Glow har det ikke lengre i sitt sortiment. Er det noen som vet om det finnes andre forhandlere i Norge, eller hvor man kan bestille det fra i utlandet? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Hei Her har jeg kjøpt det tidligere: http://www.myboatstore.com/poliglow4.asp Sitér dette innlegget Link to post
FM 8-12 Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Hvordan er dette produktet? Så godt som reklamen? Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 4.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Jeg har allerede bestillt fra denne forhandleren i England: http://www.poliglow.co.uk/index.html Med frakt så ble det ikke spesiellt billig, men det er så drøyt at det holder til 2-3 sesonger for meg. takker alikevel for svar, BalticMan. Jag har brukt dette i 4-5 sesonger og er meget fornøyd... Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 5.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Er dere fremdeles fornøyd med poly Glow? Jeg så en flott Trawler på Verdens Ende i sommer som hadde behandlet båten med dette, så helt ny ut. Hadde tenkt å prøve på min SUN33 fra 1997. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Medusa Svart 5.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2016 Hadde tenkt å prøve på min SUN33 fra 1997. Jeg er like fornøyd som jeg alltid har vært. Det blir nesten som en tynn klarlakk, og har du farger som er blitt matt så blir fargen frisk igjen. Der hvor jeg har fendere som gnager på skroget så slites denne tynne hinnen bort og det blir en matt flekk, men da er det bare å smøre på ny Poly-Glow... Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 6.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2016 Flott. Da bestiller jeg et sett. Holder det med et sett tror du? Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Medusa Svart 6.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2016 (redigert) Holder i massevis...og sikkert i to sesonger. Det følger med 2 flasker i et sett hvorav den ene er et vaskemiddel du blander med vann. Det er dette vaskemiddelet du først går tom for, men det holder for en sesong. Du kan bestille enkeltflasker, men når jeg har gått tom så har jeg bare benyttet vanlig vaskemiddel (salo). Vær nøye med å vaske båten godt først. De flekkene du ikke vasker av blir liggende bak en film når du er ferdig med behandlingen... Redigert 6.Februar.2016 av Medusa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 6.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2016 Takk Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Petter-B Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Smører du dette på dekket også eller blir det helt håløst å gå på etterpå? Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Ballard Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Hold dere godt klar dette stoffet. Ser veldig bra ut første sesongen, men så begynner det å bli mørke skjolder, og som er bortimot umulig å få bort. Vet også om en annen båteier som hadde samme erfaring som jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Ballard Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Skjønner godt at Skips og Båtutstyr ikke har Poly-Glow i sitt sortement lenger ! Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 27.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 (redigert) Hold dere godt klar dette stoffet. Ser veldig bra ut første sesongen, men så begynner det å bli mørke skjolder, og som er bortimot umulig å få bort. Vet også om en annen båteier som hadde samme erfaring som jeg. Båten ble helt flott til å begynne med, men etter hvert ble det avskallinger og mørke flekker. Resultatet var at jeg måtte slipe ned hele båten og deretter bruke vanlig polering. En stor jobb til en betydelig kostnad. Det er min erfaring med dette stoffet. Aldri mer! Redigert 27.Februar.2016 av Dreamer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Medusa Svart 27.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2016 Smører du dette på dekket også eller blir det helt håløst å gå på etterpå? Nei, jeg bruker det kun på skrog og veggene på overbygget...ikke på dekket. Ellers så ser jeg her i tråden at noen har dårlig erfaring med dette. Jeg har ikke sett tidligere at noen har vært misfornøyd. Jeg har benyttet stoffet i en årrekke og har ikke opplevd flekkene som her beskrives. Men som tidligere nevnt så må båten vaskes godt først, for alle flekker som ikke fjernes blir værende der. Ser at Dreamer måtte slipe båten for å få stoffet bort. For et par år siden skulle jeg gjøre en mindre reparasjonsjobb på skroget og måtte derfor fjerne stoffet på et mindre område, men det lot seg enkelt vaske vekk med en klut Aceton... Sitér dette innlegget Link to post
dakota Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Synes dette produktet kan ligne litt på owatrol sin Polytrol. Husker det var veldig fint å benytte på gamle pionerjoller, støtfangere og slikt. Noen brukte det jo også på matte mørke felt på plastbåter. Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 29.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Februar.2016 Synes dette produktet kan ligne litt på owatrol sin Polytrol. Husker det var veldig fint å benytte på gamle pionerjoller, støtfangere og slikt. Noen brukte det jo også på matte mørke felt på plastbåter. Stor forskjell på disse to produktene. Polytrol er en slags olje hvor du må tørke av det overflødige etter at det har tørket en stund. Effekten holder ikke lenge. Poli Glow legger igjen en glasshard og speilblank hinne, og trenger ikke noe etterarbeid. Det lar seg enkelt fjerne med et eget preparat Poli Strip, så skulle man ville gå tilbake til mer tradisjonelle metoder så er dette svært enkelt. Jeg har brukt Poli Glow på flere hvite båter opp gjennom mange år uten å få noen skjolder, men som det sies høyere opp her, båten må vaskes godt før påføring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.