Four Startet 5.Februar.2013 Del på Facebook Startet 5.Februar.2013 Hei. Trenger hjelp til pruting, har ikke gjort det på båt før. Tenkte da på denne: http://bat.autodb.no/autodb/search.wa2?_cmd=results&AdItemId=1539204&SimilarAdItemId=1539204 Har ikke så mye mere enn ca 75k i budsjett, vil det gå tro? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Det er litt overkill å ta på mail. Ring og vis interesse. Er det innenfor grei reiseavstand så bør du stikke å kikke på båten og legge fram bud når du har sett. Kanskje selger allerede har den billigste av sin sort for salg nå, så kan det bli vanskelig. Men finnes det tilsvarende båter til bedre pris så er det ofte lettere å prute. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Eureka Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 og så må du sette av noen kroner til omregistrering av henger... Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Om hengeren veier mer enn 350 kilo da. Med hensyn til pruting: det finnes ikke noe verre enn å få en finn-mail der det står "jeg byr xxxxxxxx". Det er umulig å ta sånt seriøst. Ikke har de sett på varen og ikke har de ringt og forført seg om varen. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Se på objektet og ta evt pruting derfra. Skambud på mail uten å ha sett båten får du antakeligvis ingen tilbakemelding på. Sitér dette innlegget Link to post
Four Svart 5.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Jepp ser dette med å by via mail. Jeg tenker dog jeg burde fortelle fyren om budsjettet ettersom det er litt dumt å reise 50mil for å bare se på en båt man ikke har råd til hehe. Noen som vet ca. pris på omreg av henger? Sitér dette innlegget Link to post
Gespen Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Ok siden det er så lang avstand bør du kontakte han, undersøk med han om motor service, heng deg opp i det feil og mangler som striper osv, finn ut hvor lenge båten har vært tilsalgs, deretter venter du en dag eller 2 og sett inn et bud på ca 70k. Det er stor fordel om du har kontanter. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Kalkulator for omregistrering av henger http://www.toll.no/templates_TAD/ReRegistrationTax.aspx?id=222055&epslanguage=no Sitér dette innlegget Link to post
All In Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 Jeg synes ditt bud er seriøst godt jeg da. Uten å ha sjekket markedet da vel og merke. Jeg hadde prutet mer... Sitér dette innlegget Link to post
Bodehode Svart 5.Februar.2013 Del på Facebook Svart 5.Februar.2013 (redigert) Ring først et par ganger, vis interesse, si at pris er drøy og fisk etter prutningsmonn (jeg spurte om nedre smertegrense en gang, selger droppet prisen 15%, etter en titt ble pris redusert ytterligere 5%) Google/facebook/skatteliste/br.reg selger, da ser du økonomi og holdning... Møt opp å se på båten nøye, vær superkritisk og i tvil om handelen. Alle feil og mangler som ikke er nevnt i annonsen gjør deg i tvil.... Grundig kontroll av motor, er det ikke nye plugger/olje/luftfilter/konserveringsspray etc trekker ned! Å selge båt om vinteren tyder på pengemangel eller ny handel på gang :-) Bestem deg for øvre grense før du drar, eks 75k, luft denne for selger, er han ikke interessert, let etter neste båt, ikke gå over denne! Tilby kontant oppgjør samme dag eller neste dag når banken åpner. En narkorull med kæsj som selger får se er motiverende (har gjort mange gode skambudkjøp med en stor rull tusenlapper) gjerne eks 65k i en rull, er selger vanskelig dra opp 5-8 til fra neste lomme, men ikke hent opp mer, biter han ikke på dra hjem og gi han 24t! Ikke ring han flere ganger, for da er du hans villige kjøper... OBS ha med kontrakt og sjekk i reg. om heftelser FØR du drar! Husk, smiler selger og vil ta deg i hånden etter handel er du blitt lurt, kaster han verktøy etter deg og er bitter etter at du har koblet båthengeren på bilen har du gjort et varp :-) lykke til Redigert 6.Februar.2013 av Bodehode (see edit history) Sitér dette innlegget Livet er for kort til å kjøre diesel Link to post
glalaks Svart 6.Februar.2013 Del på Facebook Svart 6.Februar.2013 Synes ikke det var skambud i det hele tatt jeg.. Da jeg kjøpte båten min var prisantydningen en del over budsjett.. Jeg sendte en ryddig Mail, spurte litt om båten og forklarte at jeg hadde maks 150000.. Og om de var villige til å selge. Det var de:) det værste som kan skje er at de sier nei.. By 70000 så har du litt til diverse utgifter.. Det kommer som regel noen.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.