Jump to content

Bilder Mainship

All In

Recommended Posts

Men båten så veldig fin ut og at den ligger i Sverige gjør jo transporten billig og enkel. Den ligger jo på godt over 300.000 mere enn all in sin men den var godt utstyrt og hvis vi trekker fra frakten fra GB, så kan det jo hende at denne også er et godt kjøp for en som vil ha en fin trawler.

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

God dialog med en skipper. Skipper skal forhøre seg om styrmann, fortrinnsvis en han kjenner tror jeg. Jeg blir nok med gjennom kanalen, via loch Ness og ut til Peterhead. Derfra overlater jeg skuta til de som synes slik overfart er helt ok. Møter båten igjen ved tollkontoret i Larvik. Det er planen foreløpig. Det har i dag vært ingeniører ombord i båten for testing av motorer. Venter spent på rapport herfra.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

• 2 uker senere...

Dette var de bildene megler sendte. De unngikk de dårlige bildene. Når jeg fikk bilder fra servey, viste det seg at det var et restaureringsobjekt. Makan til useriøse meglere. Der jeg påpekte at båten var nedslitt, skader og mangler, svarte de med at båten var fra 1998 og måtte regne med slikt. Tror de har en helt annen holdning til båt enn de vi gnikker og vedlikeholder her hjemme.

Da blir det ut i markedet igjen. Men god tid. Må helst selge vår først også

Forstår at du er skuffet men er det virkelig så gale?

Survey rapporten har et veldig fokus på det som er dårligt/ødelagt. Hva er det konkret de har påpekt i rapporten som gjør at du har ombestemt deg? Hvor mye koster det å utbedre dette?

Er det kosmetiske feil som tepper polering? I så fall kan mye gjøres for lite penger. Er det strukturelle eller tekniske feil blir det noe annet.

Luft muligheten for hvor mye prisreduksjon du kan oppnå basert på rapportens innhold og ta turen over for et personlig inntrykk. Det er vanskelig å ta en slik beslutning uten selv å ha fått et inntrykk av båten.

2uvyzabu.jpg

Masse kjøleveske og olje inderen motor. Ingen vet hvorfor.

Skade som synes innvendig. Veldig usikkert hvor omfattende dette er.

yhegeqe7.jpg

ejuteja7.jpg

Rust under motor tyder på at sjøvann har stått høyt.

I tillegg var det vann i kabinen. De ville ikke sjekke ut hvorfor.

Jeg tok oljeprøver av motorene. Den ene viste høyt innhold av spoon. Kan være stempler og stempeltinger. De ville ikke sjekke og utbedre dette. Usikkert på hvor omfattende dette er.

I tillegg virket ikke mye av det elektriske utstyret.

Alt i alt virket dette som et skikkelig objekt, et objekt som ikke har fått noe kjærlig stell.

Og prisen ferdig inn i Norge blir ca 200 under det jeg kunne kjøpt for i fjor. Og det går nok den prisen i oppgradering.

Nei denne må være latterlig billig om det skulle være av interesse

Det som faktisk provoserer meg, er en megler som ikke forstår at hun ødelegger et salg slik de gjør. Jeg trodde jeg hadde kjøpt en velholdt og fin båt.

Får vel ta den på tabbekontoen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...