Adi Startet 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2013 Var hos Maritim for å handle i dag, og spurte om tilgangen til metanol til Efoy brenselceller. Han i butikken sa at akkurat nå var ting litt uklart da de akkurat hadde fått vite at levrandøren (termomarin) deres hadde gått konkurs. Finner ingen ting på nettet om dette. Noen der ute som har hørt noe? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Termomarin sto oppført under liten over konkurser i Aftenposten. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Mener jeg leste en notis om dette på Facebook og Trygg i sjøen sin side der for noen dager siden... men utover dette har jeg ikke sett noe om dette.. Nettsiden deres er fortsatt oppe og går. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Aldebaran Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Konkurs åpnet 1. februar iflg Brønnøysund. Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Konkurs. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 1,1 mill i underskudd i 2009, en snau mill i overskudd i 2010, og en mill i underskudd i 2011. Tallene for 2012 har tydeligvis ikke bidratt til noen bedring. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Mix Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Forbannet synd egentlig. Har alltid hatt et godt inntrykk av dem. Veldig serviceminded. Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Enig, Mix. Det sier kanskje en del om hvor tøft markedet er, når et firma som distribuerer så mange velkjente og utberedte merkevarer ikke klarer seg. Men... det kan selvsagt være noe feil med driften også. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
olpi Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Veldig synd. Er ikke lett å tjene (mye) penger i det norske båtmarkedet i disse tider ser det ut til. Tror ikke det hjelper veldig mye med merkevarer når alle kunder skal spare mest mulig på det lille de kjøper. Selv om det er dumt er det nok en del som velger rimlige løsninger/produkter for å få ned prisen på sluttprduktet (båten). Sitér dette innlegget Link to post
Lucky Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Veldig trist at en av de beste aktørene i markedet er borte. Det er veldig vanskelig å drive med båtutstyr mot privatmarkedet. Med konkurransen over Internett er marginene blitt så små at det nesten er umulig å tjene penger.Termomarin har alltid vært gode på reklamasjoner og hatt kunden i fokus, det koster også svært mye penger.Får håpe de kommer på beina igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Lurer på hvor mange som må gå 1, 2, og 5 ganger med forhandleren sin for å få en reklamasjon gjennom. Mange forhandlere er ganske kjappe med å henvise videre til importør mange ganger. Spesielt om importøren har opprettet sentrale serviceverksteder forhandlerne benytter. Vet ikke hvordan Termomarine sitt nett var bygd opp? Huff. Kanskje på tide å pakke opp min 3 år gamle Eber D5W og teste den... Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Sydvesten Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Det er i grunnen synd at vi priser helt ut av resten av verden her på bjerget, folk krever lønnsøkning "ad mass", lavere pensjonsalder og høyere pensjon... men skal ikke jobbe mere.. Butikker går over nede, og vi har ikke noen andre enn oss selv å takke for, og fagrøysla da... som er som måker... "skal ha, skal ha" blir aldri fornøyd.. Vel fagrøysla består så lenge det er medlemmer som er dumme nok til å melde seg inn og være medlemmer.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
BOBO II Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Hvis Termomarin var importør må de bestille varene fra fabrikk 3mnd før varen er på lager, betale upfront og i tillegg har de kansje bare 1 års garanti fra produsent. Er de uheldige og sitter igjen med lager etter sessongen er over får de et problem med garantien fra fabrikken da varen blir solgt etter fabrikkgarantiens utløp. Alt annsvar faller på importør. Ikke rart det blir dyrt i norge. Som importør i norge skal en ha en ha ganske så stor ryggrad skal du klare deg. Hvor mange av Termomarins forhandlere er det som kjøper inn til eget lager, tror det e svært få. Forhandlerleddet er bare interressert i og skumme fløten og skyve kostnaddene over på importør. Sitér dette innlegget 1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK Link to post
Sydvesten Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 (redigert) Det stemmer, men vi kunder vil ikke betale mer enn hva varer koster på nettet... I dag så er det like raskt om ikke raskere å få varen USA enn fra nabobyen der en bor.. og det ofte ned mot halve prisen, og være selv assurandør om varen feiler... Det er ingen som ønsker å betale det en vare koster via det Norske forhandler systemet.. Produsent skal har sitt påslag, importør skal ha sitt påslag, kan være felles europeisk importør som har lager, skal ha sitt påslag, norsk importør skal ha sitt påslag, og norsk forhandler skal ha sitt påslag... det blir penger av slikt tilslutt.. Alle disse ledd har sine ansatte og systemer som koster penger, og i Norge er vi ikke akkurat billig på noen måte... en ansatt koster fort 300-350kroner i timen for en bedrift, og det blir penger av slikt også... Redigert 7.Februar.2013 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jan E. Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Regner med at om noen hører om konkursalg / tilbud ut til forbrukere, så blir det annonsert her på forumet. Trenger et nytt Isotherm kjøleskap :-p Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
MR Swe Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 er det de som er importerør av isoterm kjøleskap? tenke kjøpe en nytt kjøleskap til sesongen og har egentligen bestemt meg for isotherm men gidder ikke det om importørern gått i konkurs Sitér dette innlegget Link to post
Adi Svart 12.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Var det som var min take også, kjøpe noe som man er usikker på om man får deler til i ettertid. Nå er vel Isoterm kjøleskapene et såpass annerkjent produkt at jeg regner med det dukker opp en ny agent for disse, men man vet aldri. Ser at nettsiden til Termomarin framdeles er oppe og går. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 (redigert) De er/var importør av mange kjente merker. http://www.termomarin.no/ Veldig synd om de stenger dørene. De få gangene jeg var i kontakt med dem, var servicen meget bra. Redigert 12.Februar.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
MR Swe Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 ja er ikke så gira på kjøpe isotherm kjølskap om de ikke har en importør her. Speciellt ikke før full pris. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.