Moon72 Startet 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 6.Februar.2013 Vi har en solsellevifte på taket som fungerer veldig bra og sørger for bra ventilasjon i båten.Problemet er bare at luftintaket er nærmest i flukt med dekket som gjør at det kommer vann i båten ved mye regn og spesielt når det blåser i tillegg. Har noen av dere samme problem og løst den? Har selv tenkt å tette inntaket med et lokk eller strikk når vi ikke er i båten, men synes egentlig det er så greit at det er bra ventilasjon når vi ikke er om bord.Kreative løsninger imøtesees. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Har samme problem. Har tenkt å skjære til en plate i samme mål som bunnen på ventilatoren slik at hele ventilatoren løftes 10-15 mm over taket. Det må selvfølgelig tettes med tetningsmasse både mellom ventilator/plate og plate/tak. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 6.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 ser ut som ventilatoren til trådstarter er av typen med neoprenepakning mot dekk. Da skal det ikke være nødvendig med tetning der. Men å kutte til en plate, for å bygge opp, er en god løsning. Jeg har en kliss lik ventilator fra BT og den er tett kun med neoprenepakningen. Dog står denne på en fremoverskrående dekksluke. Er du sikker på at hetten står rett på dreneringene i underdelen? det er vel noen spor som skal stå rett på hverandre.... ellers så blander jeg med typen uten solcelle... Sitér dette innlegget Link to post
Moon72 Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Fant en forlenger for rotorventil på Maritim. Må sjekke litt mål, men det er kanskje en løsning. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Rotorventil er vel noe annet? Sitér dette innlegget Link to post
Moon72 Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Jo, tanken er vel bare å se om jeg får denne stussen til å passe til solcelleviften min......kreativ tenkning Sitér dette innlegget Link to post
ksnes Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Har samme problem, har gått ut frå at dette berre er eit møkkaprodukt og kjem til å bytte det til våren. Gjeld dette berre denne typen ventilator, eller er det eit generelt problem? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Er vel også kalla sprinkleranlegg dessa ventilane. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Moon72 Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Har samme problem, har gått ut frå at dette berre er eit møkkaprodukt og kjem til å bytte det til våren. Gjeld dette berre denne typen ventilator, eller er det eit generelt problem? Tror egentlig at det må være et problem for alle denne type vifter/ventilatorer siden luften er nødt til å komme fra siden. Toppen er naturlig nok avsatt til solseller. Løsningen må nok være å få den opp fra dekket, enten med en plate som "Lady B" foreslår eller en annen kreativ løsning. Sitér dette innlegget Link to post
X-Droid Svart 1.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2016 Har samme problem på min Yamarin 68DC, noen som har funnet en god løsning på problemet? Sitér dette innlegget Link to post
Torsen67 Svart 2.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2016 Er nysgjerrig på dette selv... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.