666 Startet 7.Februar.2013 Del på Facebook Startet 7.Februar.2013 Jeg har et B3 drev hvor jeg leter etter serienummeret. Logoetiketten er delvis borte. Jeg finner et seks-sifret nummer innstemplet rett under der logoetiketten skulle ha vært, på styrbord side. Dette nummeret mangler to sifre for å gi noen mening i følge lister. Kan nummeret stå andre steder? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 kanskje leverandør av båt/motor har dette notert dersom du ikke har noe selv. Mitt nr står her samt en etikett her Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Haa- Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Finner du ikke et tall og en bokstav forran disse seks sifferene hvis du forsiktig skraper/pusser ned litt lakk heller? På mitt Bravo3 drev er serie.nr innstemplet i øvre girhus under dekalen på en av sidene. (mener det var styrbord) Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 7.Februar.2013 Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Første siffer er alltid 0(null) fulgt av en bokstav, deretter seks sifre. Om du har mercruiser motor som dette drevet er originalt montert på (og forhandler/montør) har gjort jobben sin står serienr til motor, transom og drev på plata til luftfilteret. Om det ikke er tilfelle og du har seks sifre går det vel an å backtracke bokstaven i serienummeret ut fra årsmodell? Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
666 Svart 7.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Februar.2013 Nei, det er ikke mulig å se noen flere sifre. En kan kanskje skimte en strek, men det er alt.Står serienummeret også andre steder? Eller er det andre måter å skille årsmodeller fra hverandre? Drevet er nok fra rundt 97-99, men forrige eier visste ikke helt. Original motor er forlengst blitt moring, og jeg ser ingen mulighet til å spore dette tilbake til forhandler. https://baatplassen.no/bildearkiv/8/8997/07-02-2013_22-42-56.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.