Tallisman Startet 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 7.Februar.2013 Min IPad har sluttet og virke. Den er totalt død slik att jeg måtte levere den tilbake til Elkjøp for og bli reparert. Jeg er kommet til og tenke på noe etter at jeg leverte Ipaden på rep og det er att jeg hadde ett INav x sjøkart lastet ned. Med min elendige datakunskap så hadde jeg masse plunder med og laste ned dette INav x kartet blant annet så klarte jeg og få sperret 2 kredittkort i forbindelse med dette . Jeg har nå fått Angst for att dette kartet er vekke etter reparasjonen lurer derfor på om det er noen som hvet om det er vanlig att slike ting blir borte etter en reparasjon. I tilfelle dette er borte går det Ann og få dette kartet tilbake uten og gå den vanlige vegen med og kjøpe dette på ny igjen. En annen ting er att hvis min Kone får den minste mistanke om att jeg har planlagt og kjøpe denne appen en gang til så hvet jeg att hun beslaglegger alle kredittkort som befinner seg i mitt hus. Så dette er litt vanskelig . Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Vil tro at du bare laster den den igjen hvis den er borte. De har registrert at du har kjøpt den. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Hei. Som regel legges det en backup av padden på pcen når du kobler denne til Itunes. Da kan du enkelt laste tilbake all data. Er din padde død, må du nok regne med at den blir reinsatllert om de ikke får liv i den. Men selv Elkjøp skal ha rutiner for å ta backup ved slike oppdrag om de har mulighet til dette. Lykke til :) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 7.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2013 Er ikke gitt at det er noen backup på Itunes, er vel bare registrert at programmet er kjøpt og at en kan laste det ned igjen (gratis). Da forsvinner jo alle data som evt er registrert osv i appen, hvis padda resettes under reperasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Hansa666 Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Tar du en backup av padden så skal dette ligge lokalt på pcèn via Itunes. Itunes synkroniserer padden, dette gjorde jeg da min padde ble reinstallert for 2 uker siden. Alt av kart til Exchange kontoer ble lest tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Prøv og synkronisere den før du leverer den fra deg. Senere tar du en "restore from backup" og alt blir som sist gang du synket padda. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tallisman Svart 8.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 I seneste laget og prøve og synkronisere da padda hvar helt død da jeg leverte den til Elkjøp Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 8.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2013 Trodde du kunne laste det ned mer en 1 gang. http://www.inavx.com/#FAQ Men ikke helt sikker, du får jo gratis oppdatering av kartene i 2 år. Men ta kontakt med dem og se hva de sier. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
sap_2000 Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 I seneste laget og prøve og synkronisere da padda hvar helt død da jeg leverte den til Elkjøp Når synket du den sist? Du vil alltid kunne gjenopprette fra sist gang du synket, og alt vil bli helt likt som på det tidspunktet. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Tallisman Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 For og være helt ærlig så hvet jeg ikke hvordan man synkroniserer en IPad . Er dette noe som er nødvendig? Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Har aldri synket iPad, men husker med gru synking av iPod..... grøss. Best å holde seg unna. Men alle kjøp er registrert i iTunes så programmer osv som er kjøpt og betalt er enkle å hente ned igjen. Til tekst, bilder osv er cloud en grei løsning. Men husk at mange jo har mye liggende på FB, og som regel har man også ekstern e-post, så tapet begrenser seg jo noe siden mye av bruken er online. Men er man oldscool og har musikk, bilder, e-post og alt lagret lokalt så ser jeg et større problem. Sitér dette innlegget Link to post
Tallisman Svart 13.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Har nå fått Ipaden tilbake fra rep. Og som jeg fryktet så er alt blitt slettet.ved og trykke på AppStore så får jeg en oversikt over alle apper jeg har lastet ned så det er bare og trykke instaler på inavx appen men ved og bruke denne måten så ser det ut for att jeg må kjøpe kartet på ny. Jeg forstår ikke hvordan jeg kan reinstallere kartet på ny. Ser det er en som mener det kan installeres på ny gjennom iTunes men hvordan .noen som har tips? Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Sist jeg sletta alt på ipad, måtte jeg sende mail til inavx. De nullstilte kontoen og kartene lot seg innstalere igjen... Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Tallisman Svart 13.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Fikk en Mail fra inavx om att jeg måtte gå inn på hovedsiden til inavx og trykke på innstillingsmenyer og deretter På x-travers kontomenyer . Er usikker på hva som er hovedsiden til inavx finner derfor ikke innstillingsmenyer eller kontomenyer. Ligner dette på den mailen du fikk bella 580C. Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Nope. De berre sa at no kunne eg laste ned kart som om det hva første gangen. Henta kart på nytt i menyen 49XG Norway Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Tallisman Svart 14.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2013 Etter litt kluss så greide jeg og få kartet på plass igjen. Så nå er det bare og vente på at temperaturen stiger litt så en får starte på en ny båtsesong. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.