Jump to content

Hvem forhandler Maddox anoder?

cruiser

Recommended Posts

Finner ikke norsk forhandler til disse ved søk på nettet. Noen som kjenner til slike?

Med det samme; i tillegg til en 2,5kg Maddox anode har båtbygger satt på en standard Sleipner propellsink utenpå mutteren. Denne blir nesten ikke tært, og spørsmålet er selvsagt om denne har noen funksjon i det hele tatt. Akslingen er selvfølgelig forbundet til Maddoxen etter alle kunstens regler. Propellsinken er ikke i veien der den står, men det kunne jo tenkes at den har en negativ effekt på totalbeskyttelsen.

• 1 måned senere...

Har du slepesko som forbinder aksling til sinkblokk? Hvis ikke så er akslingen effektivt isolert fra hylsa og gearet av gres, olje m.m. jeg ville ikke ha vært bekymret for propellsinken så lenge den ikke tæres unormalt mye. Anoder er mest effektive når de står nært det de skal beskytte...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Ja det er montert slepestropp på akslingen slik at det skal være god kontakt mellom aksling/propell og Maddoxanode. Spørsmålet mitt er vel nesten om den omvendte effekten. Vil sinkanoden på propellen (som er ørlite edlere enn aluminium) føre til at Maddoxanoden i aluminium faktisk tæres raskere? Er sinkanoden som ny også når jeg slippsetter nå snart så er det jo mye som tyder på det.

Da tror jeg likegodt jeg tar av denne og stoler på Maddoxen selv om arrangementet jeg har idag er originalt fra ny.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...