Jump to content

Ny modell: Nordwest 430, synspunkter

SVARTEN

Recommended Posts

Samme skroget som NW420. Flyen er den samme. Dekket og akterdekket er nytt. Større ståhøyde under dekk, større akterdekk.

Jeg har fulgt designprosessen på båten ett års tid. Vi vurderte en slik i fjor basert på tegninger, men kom til at endringene utover stil var for små til å forsvare prisen i forhold til den 420 vi hadde.

Det er gjort mange endringer på tekniske installasjoner for å gjøre båten enda enklere å bruke. En interessant endring er at forbruksbanken nå er gel batterier, ikke AGM. Båten kan leveres med senkbar badeplatform

NordWest hadde solgt 11 slike båter før premieren :smiley:

Redigert av Bitteliten (see edit history)

11 stk. før premieren, det må være bra i disse tider. Da kan man vel nesten kalle det kø?

Større ståhøyde under dekk høres veldig bra ut , og bidrar kanskje til at dette føles som en litt romsligere båt.Har bare vært ombord i nord west 420 en gang, så dette er bare synsing. Men er det blitt bedre plass i salong og på førerplass også?

Eksempler på tekniske hjelpemidler som skal gjøre båten lettere å bruke. Tenker du da på ekstra ips joystick på akterdekk og DPS bitteliten?

P.S. kommer aldri til å få nok $ i banken til denne skuta, så dette er bare en våt drøm.

Redigert av SVARTEN (see edit history)

Jeg er enig i at der ikke er sket det store. Jeg forventede i hvert fald noget mere. Da jeg så billederne fra afsløringen var jeg først meget overrasket over at det var den nye. Så meget ligner den 420-eren. Men måske skal man se båden IRL for at kunne vurdere det.

Under alle omstændigheder er der tale om et facelift for at bruge en bil-term. Ikke en ny båd eller model, men et facelift af 420-eren, synes jeg. Lidt som når BMW lancerer en ny 520-er. Et par centimeter her og der, nye motorer, men ikke nogen ændring af det grundlæggende koncept,

Jeg har sagt det før, men jeg synes NW skulle forene deres viden om sejlbåde og motorbåde og designe en trawler eller anden, rummelig og økonomisk motorbåd. Det ville være en nyhed.

Nyheter og revolusjonerende design har det vel vært veldig lite av de siste 20-25 årene vel! 90 tallet og til dels 2000 tallet er vel kjendt for at de "nye" båtene var videreføringer av båtformene og prinsippene fra 80 tallet, som ble forlenget med spyd og badeplatformer. vips kunne dem selges som 35 fot i steden for 30 fot! noe rundere hjørner i overbyggene men ellers akkurat samme konstruksjonene. Designgimikker og nye design har jo en tendens til å bli avvist av en lit konservativ kjøpegruppe som vi småbåtfolk er. Konservativ som jeg er synes jeg NW har et av de fineste heletlige design av de nordiske produsentene.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg har sagt det før, men jeg synes NW skulle forene deres viden om sejlbåde og motorbåde og designe en trawler eller anden, rummelig og økonomisk motorbåd. Det ville være en nyhed.

Om markedet ville ha en slik båt hadde de sikkert lagd den..... Og det er vel der problemet ligger - at produsenter må lage det de tjener penger på :smiley:

Jeg tror at makedet vil have sådan en båd. Se på Beneteaus relative succes med deres Swift Trawlere. Det er på tide at motorbådsbrancen fornyr sig selv mere radikalt med nye fremdriftssystemer, meget bedre økonomi, mindre CO2 mm. En luksus-øko-trawler med fokus på bærdygtighed og meget høj kvalitet tror jeg på at der er et marked for.

Men der er nok en grund til at jeg ikke er i bådbranchen :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...