SVARTEN Startet 9.Februar.2013 Del på Facebook Startet 9.Februar.2013 Nord west har akkurat hatt premiere på sin nye modell Nord west 430 flybridge. Og som vanlig er dette vakkert!! http://www.nordwest-najad.se/se/foeretaget/nyheter/nyhetsinlaegg/vaerldspremiaer-av-nya-nord-west-430-flybridge/ Ser ut i fra spesifikasjonene at den har akkurat de samme målene som nw420. Er det noen vesentlige forskjeller, bortsett fra design? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 9.Februar.2013 Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 (redigert) Samme skroget som NW420. Flyen er den samme. Dekket og akterdekket er nytt. Større ståhøyde under dekk, større akterdekk. Jeg har fulgt designprosessen på båten ett års tid. Vi vurderte en slik i fjor basert på tegninger, men kom til at endringene utover stil var for små til å forsvare prisen i forhold til den 420 vi hadde. Det er gjort mange endringer på tekniske installasjoner for å gjøre båten enda enklere å bruke. En interessant endring er at forbruksbanken nå er gel batterier, ikke AGM. Båten kan leveres med senkbar badeplatform NordWest hadde solgt 11 slike båter før premieren Redigert 9.Februar.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 9.Februar.2013 Del på Facebook Svart 9.Februar.2013 Lekker båt men pris rundt 7 mill så er det vel ikke kø rundt verftet men det er en vakker båt så hadde vi hatt en konto som tålte den trøkken så ville vi vel ha vurdert det. Har vært litt hekta på NW noen år nå. Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 10.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 (redigert) 11 stk. før premieren, det må være bra i disse tider. Da kan man vel nesten kalle det kø? Større ståhøyde under dekk høres veldig bra ut , og bidrar kanskje til at dette føles som en litt romsligere båt.Har bare vært ombord i nord west 420 en gang, så dette er bare synsing. Men er det blitt bedre plass i salong og på førerplass også? Eksempler på tekniske hjelpemidler som skal gjøre båten lettere å bruke. Tenker du da på ekstra ips joystick på akterdekk og DPS bitteliten? P.S. kommer aldri til å få nok $ i banken til denne skuta, så dette er bare en våt drøm. Redigert 10.Februar.2013 av SVARTEN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.Februar.2013 Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Endringene er noen cm her og noen cm der. Mer moderne innredning. Litt mer somslig inntrykk. Etter å ha sett ferdig båt er jeg sikker på at vi hadde beholdt vår om vi ikke hadde byttet til seil. A-Joda, du har jo en god mulighet nå tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 10.Februar.2013 Del på Facebook Svart 10.Februar.2013 Jeg er enig i at der ikke er sket det store. Jeg forventede i hvert fald noget mere. Da jeg så billederne fra afsløringen var jeg først meget overrasket over at det var den nye. Så meget ligner den 420-eren. Men måske skal man se båden IRL for at kunne vurdere det. Under alle omstændigheder er der tale om et facelift for at bruge en bil-term. Ikke en ny båd eller model, men et facelift af 420-eren, synes jeg. Lidt som når BMW lancerer en ny 520-er. Et par centimeter her og der, nye motorer, men ikke nogen ændring af det grundlæggende koncept, Jeg har sagt det før, men jeg synes NW skulle forene deres viden om sejlbåde og motorbåde og designe en trawler eller anden, rummelig og økonomisk motorbåd. Det ville være en nyhed. Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Nyheter og revolusjonerende design har det vel vært veldig lite av de siste 20-25 årene vel! 90 tallet og til dels 2000 tallet er vel kjendt for at de "nye" båtene var videreføringer av båtformene og prinsippene fra 80 tallet, som ble forlenget med spyd og badeplatformer. vips kunne dem selges som 35 fot i steden for 30 fot! noe rundere hjørner i overbyggene men ellers akkurat samme konstruksjonene. Designgimikker og nye design har jo en tendens til å bli avvist av en lit konservativ kjøpegruppe som vi småbåtfolk er. Konservativ som jeg er synes jeg NW har et av de fineste heletlige design av de nordiske produsentene. Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bitteliten Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Jeg har sagt det før, men jeg synes NW skulle forene deres viden om sejlbåde og motorbåde og designe en trawler eller anden, rummelig og økonomisk motorbåd. Det ville være en nyhed. Om markedet ville ha en slik båt hadde de sikkert lagd den..... Og det er vel der problemet ligger - at produsenter må lage det de tjener penger på Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Jeg tror at makedet vil have sådan en båd. Se på Beneteaus relative succes med deres Swift Trawlere. Det er på tide at motorbådsbrancen fornyr sig selv mere radikalt med nye fremdriftssystemer, meget bedre økonomi, mindre CO2 mm. En luksus-øko-trawler med fokus på bærdygtighed og meget høj kvalitet tror jeg på at der er et marked for. Men der er nok en grund til at jeg ikke er i bådbranchen Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 (redigert) Snasen plotter Redigert 11.Februar.2013 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SVARTEN Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 I og med at mange anser dette som en trang 42 foter. Hadde det vært naturlig med noe midti mellom denne og NW 560? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.