ter-av Startet 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 9.Februar.2013 Da vi flyttet for halvannet år siden kastet vi mange kilo båtblader. Huff, ja..... men de lå bare og samlet støv. Nå kjøper jeg en del digitale båtblader til iPad, og synes det fungerer veldig bra - selv om de kunne vært mye bedre på tilleggselementer. Noen som vet om de norske båtbladene har planer om digitale utgaver? Har satt sammen en videosnutt om hvor og hvordan man laster ned digitale magasiner til lesebrettet sitt. Den finner du på MorMajor-bloggen vår. Men vil gjerne ha tips om spesielt gode digitale utgaver dersom du vet om noen :) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Stjerneglimt Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Båtliv og Seilas finnes som elektroniske utgaver og kan kjøpes på hjemmesidene deres. Tror det er 2 år siden Seilas introduserte en versjon for Ipad, så vi ligger vel ikke så veldig langt bak. Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
ter-av Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Båtliv og Seilas finnes som elektroniske utgaver og kan kjøpes på hjemmesidene deres. Tror det er 2 år siden Seilas introduserte en versjon for Ipad, så vi ligger vel ikke så veldig langt bak. Har de det? Finner ikke noen app i appstore eller på hjemmesidene deres......... Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Stjerneglimt Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=563497 Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
ter-av Svart 9.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 (redigert) Se der, ja - man kan kjøpe elektroniske utgaver i PDF-format fra hjemmesiden. Ser også at siden du linker til viser at de ligger i Apples appstore, men søk der nå kommer ikke opp med noe. Er de fjernet igjen? I alle fall; bra at de er mulig å laste ned. Og enda bedre dersom de kan komme opp med virkelige inovative utgaver med vidoer osv :) ps. Bra dagbok-side du har :) MorMajor-bloggen Redigert 9.Februar.2013 av ter-av (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Guest Avmønstret# Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Og noen båtlad har egen app for forumet sitt. Tror Praktical boatowner feks har dette. Sitér dette innlegget Link to post
Stjerneglimt Svart 9.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2013 Se der, ja - man kan kjøpe elektroniske utgaver i PDF-format fra hjemmesiden. ps. Bra dagbok-side du har :) MorMajor-bloggen Må innrømme at Ipaden har blitt utkonkurrert av en Mac Book Air, så jeg leser bladene som *.pdf og laster alt direkte ned fra Seilas sin hjemmeside. Takk for hyggelig kommentar om dagbok-siden min. Etter at jeg installerte Tumblr på mobilen, ble alt så mye enklere. Bare ta et bilde med mobilkamera, skrive teksten og alt lastes direkte opp på min Tumblr side og Facebook hvis jeg vil det. Anbefales! Forøvrig har jeg fulgt deg på dine forskjellige hjemmesider i flere år (fra dere kjøpte en Nidelv 28). Liker måten du varierer stoffet og krydrer med videoklipp og andre innslag. Veldig bra! Sitér dette innlegget Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
ter-av Svart 10.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2013 Forøvrig har jeg fulgt deg på dine forskjellige hjemmesider i flere år (fra dere kjøpte en Nidelv 28). Liker måten du varierer stoffet og krydrer med videoklipp og andre innslag.Veldig bra! Ja, nettpublisering har heldigvis blitt mye lettere enn siden vi startet den første hjemmesiden. Det var et mareritt den gangen å få siden til å fremstå sånn noenlunde likt i de ulike nettleserene. Men moro er det jo lell å leke seg litt i ord, fotos og video :) Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
ter-av Svart 9.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 I februar klaget jeg over at ingen norske båtblader kommer ut i ordentlige elektroniske utgaver, på iPad for eksempel. Men hurra! De unge entusiastene bak Båtens Verden har lansert en iPad-utgave. Og den er flott! Jeg har omtalt den i videosnutt på MorMajor-bloggen. Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Ibiza 1 Svart 9.April.2013 Link til dette innlegget Svart 9.April.2013 Men hurra! De unge entusiastene bak Båtens Verden har lansert en iPad-utgave. Og den er flott! Takk for tips - og absolutt enig. Ser veldig bra ut. Kunne dog tenkt meg en modell med betaling per iPad utgave (vil ikke abonnere på papir - leser aldri båtblader mer enn en gang..) Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 10.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 Takk for tips - og absolutt enig. Ser veldig bra ut. Kunne dog tenkt meg en modell med betaling per iPad utgave (vil ikke abonnere på papir - leser aldri båtblader mer enn en gang..) Såvidt jeg forstår er det fullt mulig. Du kan laste inn iPad-utgaven i "løssalg" til samme pris som om du kjøper bladet i løssalg. iPad-utgaven vil du finne i iBooks på padda. MorMajor-bloggen Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Rolf Svart 10.April.2013 Link til dette innlegget Svart 10.April.2013 I februar klaget jeg over at ingen norske båtblader kommer ut i ordentlige elektroniske utgaver, på iPad for eksempel. Men hurra! De unge entusiastene bak Båtens Verden har lansert en iPad-utgave. Og den er flott! Jeg har omtalt den i videosnutt på MorMajor-bloggen. Bra løsning de hadde fått til. Og flott reportasje om Ingar og baatplassen.no Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Lars Moe Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Men hurra! De unge entusiastene bak Båtens Verden har lansert en iPad-utgave. Og den er flott! Jeg har omtalt den i videosnutt på MorMajor-bloggen. Er det flere en meg som lot seg lure til å abbonere på Båtens Verden på IPad? Det første bladet i abbonentet skulle være ute i slutten av april. Fortsatt står det på hjemmesiden deres at nå er det like før. Men det glimrer fortsatt med sitt fravær. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2013 Her har det desverre skjedd en feil ett eller annet sted i distribusjonen. Gutta undersøker hvorfor den ikke har nådd ut til abonnentene. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars Moe Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 Jeg synes det virker noe useriøst å ta betalt for en vare de ikke vet om de kan levere for så å la humla suse og håpe på at ingen merker noe. Det blir neppe noe fornyelse av abbonentet på meg om et år. Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 13.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2013 (redigert) er inlogga på Seilas og vil laste ned PDF utgave, filmen på Seilas sier du får 100% rabatt, men hos meg kommer det opp at de skal ha kredittkort info, og betaling ? er dette riktig ? blir jeg ikke belasta selv om jeg legger in al info. ? har ikke lyst å betale 2 ganger :) Redigert 13.Juni.2013 av Careka (see edit history) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.