Jump to content

Hvordan renske vekk feil grease i winch?

grawis

Recommended Posts

Jeg har så smått begynt på vårpussen, i dag gikk jeg løs på et par av winchene. Men mens den ene triller rundt lett som bare det, er den andre treg som bare f. Og mens den første var lett å vaske ren med litt såpevann, var greasen på den andre av seigeste slaget og umulig å få vekk med bare såpe, i hvert fall.

Er det noen som har noen tips til hva jeg skal bruke for å få vekk gørra på den treige winchen?

Til meir du fysisk greier å pirke vekk med ei treflis e.l., til mindre "gris" blir det når du til slutt byrjar å vaske med (vhite spirit, diesel, aceton, bremserens, motorvask, you name it)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Kommer du til lagrene og tannhjul uten å ta den av? - den delen som er fast i båten, lot jeg stå, men tok av ytterste del. Jeg kjenner ikke de korrekte ord og uttrykk.

Hvilket merke er det på dem?

I prosjekttråden min har jeg lagt ut noen bilder fra mitt vinsjvedlikehold. Være forsiktig med løse deler. Det er dyrt å miste noe på sjøen. Kontroller at fjærene er hel og i orden.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...