Tor Eirik Startet 21.Februar.2005 Link til dette innlegget Startet 21.Februar.2005 Jeg har et inntrykk av at det finnes mange nevenyttige og smarte mennesker i dette forumet. Jeg er sikker på at mange her sitter på "utømmelige" ressurser med tips og triks som andre kan dra nytte av. Enten det gjelder ting inni båten, I båten, om motoren, eller rett og slett bare ting OM båten... Derfor ettersøker jeg personer som kan dele denne informasjonen med andre båteiere. Jeg har laget en side som omhandler båtpuss, og er akkurat ferdig med "forum"-delen av den. (Har fortsatt litt igjen på hovedsiden) Forumet har blitt lagt ut for offentligheten idag og og på dette forumet ønsker jeg å få dere til å engasjere dere aktivt i "Tips & Triks"-delen... Så hvis du har tid til å skrive ned DITT tips og dele denne informasjonen med andre vil jeg og andre båteiere også få dra nytte av akkurat DITT tips... Forumet er tilgjengelig via http://baatpuss.cjb.net eller direktelinken http://baatpuss.cjb.net/~nypuss/forum/ På forhånd takk! Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 22.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 (redigert) Det hadde vært veldig fint om dere la igjen en liten kommentar en eller annen plass i forumet. Og ikke la dere skremme bort fra å registrere dere... Håper dere kan hjelpe meg å dra igang denne siden... Redigert 22.Februar.2005 av Tor Eirik (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
barx Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 fryktelig mye reklame overalt... :-( barx Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 For så vidt et bra tiltak, men jeg synes dette ligner litt vel mye på "baatplassen.no versjon II". Til og med "jeg fant, jeg fant, trenger du det..." ligger inne. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 fryktelig mye reklame overalt... :-( barx <{POST_SNAPBACK}> .. og dessuten: hva er det du har tenkt å tilby - som ikke baatplassen dekker i bøtter og spann allerede???? Mitt råd måtte være: finn deg en annen nisje mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
klikk Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 (redigert) Ett tips: Skal du ha ett forum,, begynn med kun 1 gruppe! Når trafikken er så stor at det ikke lenger blir mulig å følge med på en gruppe, så kan du evt utvide. Men da prater vi om når du har noen tusen innlegg hver dag. Jeg ser nye forum åpnes hele tiden, men ingen som gidder å legge inn innlegg siden man må lete etter grupper med aktivitet. Du bør nok også vurdere å få sidene over på en server med raskere linje. Det tar 20sek+ å åpne enkelte av sidene. Redigert 22.Februar.2005 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Dette er jo det samme som baatplassen.no Skal du trekke folk til ditt forum bør du spesialisere deg og ikke gjøre et forsøk på å kopiere denne siden. Lars_H`s Sagaforum er et glimmrende eksempel på en slik spesialside. Vet med meg selv at jeg ikke kommer til å frekventere din side, trenger det rett og slett ikke da jeg får svar på det jeg lurer på her. Men jeg kommer helt sikkert til å titte innom din side som går på oppussing av din båt. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
KOB Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Dette er jo det samme som baatplassen.no Skal du trekke folk til ditt forum bør du spesialisere deg og ikke gjøre et forsøk på å kopiere denne siden. Lars_H`s Sagaforum er et glimmrende eksempel på en slik spesialside. Vet med meg selv at jeg ikke kommer til å frekventere din side, trenger det rett og slett ikke da jeg får svar på det jeg lurer på her. Men jeg kommer helt sikkert til å titte innom din side som går på oppussing av din båt. <{POST_SNAPBACK}> Ikke for å drepe tiltakslysten din, Tor Eirik, men jeg må si meg enig med Hebbe og flere andre. Dette er jo et forsøk på å gjøre det samme som Baatplassen.no, men tilsynelatende med et kommersielt preg (jeg tenker da på all reklamen som finnes der). Nei - spesialisering, slik som Hebbe nevner, tror jeg er veien å gå. Det er mange nisjer å velge i, oppussing er nok en. Mvh Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Tor Eirik Svart 22.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Hmm.. tar hintet... Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 22.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Du bør nok også vurdere å få sidene over på en server med raskere linje. Det tar 20sek+ å åpne enkelte av sidene. <{POST_SNAPBACK}> Tar det virkelig så lang tid? Jeg har besøkt siden fra andre maskiner, men har aldri opplevd at den er treg... Andre som opplever det samme? (PS: Bildesidene på oppussingsprosjektet mitt tar sikkert litt tid) Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 (redigert) Tar det virkelig så lang tid? Jeg har besøkt siden fra andre maskiner, men har aldri opplevd at den er treg... Andre som opplever det samme? (PS: Bildesidene på oppussingsprosjektet mitt tar sikkert litt tid) <{POST_SNAPBACK}> Nja.. Nei... det er bare enkelte ganger det tar så lang tid. Ikke noe krise. Men man merker at det "lagger" endel før sidene begynner å laste. Det virker som om det tar lang tid å komme igang med å laste sidene. Det henger en stund etter at man klikker på en link. Når først siden begynner å laste så går det kjapt. Lurer på om dette kommer av DNS-tjenesten du bruker. Når man besøker baatpuss.cjb.net så blir IP-adressen slått opp (83.243.129.89), men dersom DNS serveren er belastet så kan dette ta tid. Har det samme problemet på en webserver jeg kjører selv. Prøver å surfe direkte på http://83.243.129.89 , og det virker som om det går endel raskere da. Redigert 22.Februar.2005 av klikk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 22.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Dette kan komme av at sidene er laget i PHP, og at maskinen må generere sidene før den sender... Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Hei TOr Eirik! Tror bestemt at du har mer igjen for å legge arbeid i båtpuss.sidene dine! Men det så profft og pent ut-det skal du ha. Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Sydvesten Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Personlig så ser jeg ikke behovet for ennå et sted som det skal diskuteres båt på. Jeg synes det er uting at "alle" skal opprette siden egen side for et eller annet som kan ha "allemenn" interesse. Jeg hadde vel heller sett at det ble opprettet en undergruppe her som kunne tatt for seg båtpuss hvis det var et ønske fra brukerne da. mange steder å diskutere kan fort føre til pulverisering av informasjon. Dessuten så lignet denne siden veeeldig på baatplassen.no da, skulle nesten tro den var skodd om samme lest Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Perra Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Åssen får dere bile under nicket? Sitér dette innlegget Link to post
Perra Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 bilde Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Åssen får dere bile under nicket? <{POST_SNAPBACK}> Kontrollpanel-->Endre avatar-innstillinger Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 22.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Jeg får vel legge det på hylla da.... Sitér dette innlegget Link to post
klikk Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Jeg får vel legge det på hylla da.... <{POST_SNAPBACK}> Oppussingssidene med bilder etc. er jo absolutt interessant for mange. Men jeg tror nok ikke det er så mange som har behov for andre forum enn de som finnes allerede. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Jeg får vel legge det på hylla da.... <{POST_SNAPBACK}> Ja, sats heller på oppussingssidene på din egen båt. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Astor Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Ja, sats heller på oppussingssidene på din egen båt. <{POST_SNAPBACK}> Enig!Baatplassen.no er et unikt forum. Tror det holder med denne. Sats heller på oppussingssidene dine. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
biggen Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Er enig med mange... reklame hvor du enn snur deg TV, radio...postkassa Sitér dette innlegget Link to post
unknownuser Svart 22.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2005 Er enig med mange... reklame hvor du enn snur deg TV, radio...postkassa <{POST_SNAPBACK}> Har satt "Uadressert reklame, Nei takk"-klistremerke på postkassen og ser reklamefinansiert TV kun fra harddisken på tuneren = spoler forbi reklamen ... IE har en bra pop-up killer = ingen irriterende reklame pop-ups på nettet... I bilen er det kun MP3-spilleren som gjelder... Dermed er det svært lite reklame som trenger igjennom til meg og maset for å bruke mere penger blir mindre...!!! mvh harBayliner Sitér dette innlegget Link to post
Tor Eirik Svart 23.Februar.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2005 Jaja... har uansett fjerna reklamen nå da... *sukk* Holder på å jobber med et nytt design til hovedsiden min... Siden det ble så krass kritikk mot forumet Sitér dette innlegget Link to post
barx Svart 23.Februar.2005 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2005 Jaja... har uansett fjerna reklamen nå da... *sukk* kjør i vei med reklame for min del, men vær klar over at du plasserer siten din i en heilt annen kategori enn hvis den er uten reklame. eg får feks meir enn nok reklame i nettaviser ol; private siter fulle av reklame skygger eg unna... barx Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.