Jump to content

Ikke kjøp komfyren SMEV CU335GTWM

svabergindianer

Recommended Posts

Til dere som skal kjøpe ny gasskomfyr til båt. Styr unna merket SMEV. Og deretter styr unna importøren Dometic.

Jeg kjøpte en komfyr av Båtbua i Fredrikstad av typen SMEV CU335GTWM. Den fikk en liten lekkasje over seg, tilsvarende en kjele som koker over. Det tålte ikke komfyren. Knappene i front satt seg fast. Jeg ble enig med salgssted og importør om å vente en mnd. med å sende inn komfyren for reklamasjon pga. ferieavvikling. Da ovnen så ble sendt inn sa de at det ikke var en reklamasjonssak pga. det hadde stått vann der over tid. Og at den ikke gikk an å reparere. Etter masse frem og tilbake i løp av et halvt år, hvor jeg da bare hadde et bluss som fungerte, ga jeg opp å krangle med importøren, og bestemte meg for å forsøke å reparere den selv. Det tok meg mindre enn tre timer, og var ikke spesielt vanskelig. Maken til dårlig service og inkompetanse har jeg ikke opplevd før. Importøren Dometic har fra første stund vridd på alt jeg har sagt og skrevet til dem, og i det hele opptred meget uprofesjonelt.

Erlend Arntzen Dale

Nyttig info, men jeg mener å ha forstått at om man navngir firmaer på en slik måte som her, så skal de etter forumets regler også varsles om at det. Dette for at de skal kunne komme med sin side av saken. (det finnes veldig få saker/ting i verden som har mindre enn to sider).

Jeg tviler ikke på dine uttalelser, men tror som sagt at Båtbua og/eller Dometic bør motta en mail om at det er startet en tråd om dem.

(enden på visa kan jo faktisk bli at neste kunde får en helt annen service ved en reklamasjon og selv om det ikke helper deg, så er det fortsatt av det gode)

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

De fleste gassovner er jo ikke serlig avansert oppbygd, og de fleste sikkert mye lik hver andre, denne sikkert ikke værre en andre. Men forstår jeg trådstarter rett, er det vel elendig service fra navngitt firma som er problemet. Bare flott at sånne lite service innstilte firma blir hengt ut her, men også viktig at de får svare for seg... har de blitt orientert ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...