Banarne Startet 11.Februar.2013 Del på Facebook Startet 11.Februar.2013 Har jo demontert mye på båten, bade/baugstige, kryssholt, diverse beslag.Skal også montere opp badeplattform og trimplan.Planen min har vært å gjøre dette etter olje, lakk og bunnsmøring.Men ble litt usikker på hva som er "fasit" Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
POL Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Vil absolutt anbefale at du oljer og lakkerer først. Da slipper du og maskere o.l. som kan være plundrete rundt f.eks. beslag. Dessuten får du olje og lakk under beslaga, noe som er en fordel. Skulle du være uheldig og lage noen riper i lakken ved montering, kan dette lett utbedres med en liten pensel. Har selv erfaring med dette på trebåt. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Det var det jeg tenkte også,og som regel har gjort.Men så begynte jeg å tenke på heften til fugemasssene på lakk kontra bart treverk..Men da fortsetter jeg som før Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
POL Svart 11.Februar.2013 Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Beslag,kryssholt o.l. blir jo dratt til med bolter/skruer, slik at event heft ikke skulle være noe problem. Sitér dette innlegget Link to post
Banarne Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2013 Samme under vannlinje også? er egentlig det jeg er mest bekymret for.Skal bytte skrog gjennomføringer og bore nye hull til badeplattformen,og montere opp igjen trimplan. Sitér dette innlegget Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!Henrik Ibsen Link to post
POL Svart 12.Februar.2013 Del på Facebook Svart 12.Februar.2013 Jeg ville gjort det samme under vanlinjen også. Blir nok tett. Skruer/bolter blir dratt til her også.Har aldri hatt lekasje. Må være fritt for fett o.l. Sitér dette innlegget Link to post
gjeldfri Svart 15.Februar.2013 Del på Facebook Svart 15.Februar.2013 Behandle før. Er du redd for vedheft, kan du jo bare matte litt der du skal lime eller fuge, samt vaske med rødsprit. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.