Jump to content

hva er anbefalt Luftfuktighet i båt?

Alternes.

Recommended Posts

Ja det må jeg si.. Uten at jeg vet årsaken så har vifteovnen min skrudd seg av i helgen mens jeg har vært borte. når jueg kom tilbake i kveld var det ikke lenger en RF på 30 %. nå var den på 80!

Men mengden vann pr. m2 luft er fremdeles omtrent det samme!

Ved +20oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.17,5g. Dette blir da ca. 5,3g pr. m2 ved 30% RF

Ved +5oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.6,5g. Dette blir da ca. 5,2g pr. m2 ved 80% RF

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men mengden vann pr. m2 luft er fremdeles omtrent det samme!

Ved +20oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.17,5g. Dette blir da ca. 5,3g pr. m2 ved 30% RF

Ved +5oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.6,5g. Dette blir da ca. 5,2g pr. m2 ved 80% RF

Lars H.

tror nok den godeste Lars H. har et poeng her, selv om måleren viste 50% mer RF. og temperaturen var på 0 i båten virket det ikke på noen måte fuktig i båten. har jeg fyrt i et par timer og nå er den nede på 30% igjen, uten at jeg kan si at jeg merker noen forskjell.. eller faktisk så føles det faktsik som at det er fuktigere nå

Redigert av Alternes. (see edit history)

KNS MEDLEM

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...