Mariell Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Dårlig gjort Lars H. Og har edle dråper i skapet hjemme. Har æ å, men de får jeg ikke smakt på før midten av neste måned, meg er det synd på meg Pt Offshore Angola Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Folk I Båt Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Det er vel slyngepsykrometer du mener Så og si idiotsikkert. Derfor er det jeg som bruker det hver gang vernetjenesten klager over tørr luft i innredninga. http://www.korrosjonsteknikk.no/maleinstrumenter/felt-inspeksjon/klima/elcometer-116-bacharach Sitér dette innlegget Link to post
znick Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Bare for å kverulere litt Jeg så det var ett treff på slyngehydrometer på google, men mener bestemt den vitenskapelige betegnelsen er slyngepsykrometer. Sitér dette innlegget Link to post
boati Svart 13.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2013 Har 14% I Leil. Er det lavt? Dersom du har et hårhygrometer, og det ikke er restituert på en stund, som nevnt i tidligere innlegg, kan det godt vise 14% selv om den egentlige verdien er 30%+ Ja tror det er hår og unøyaktig. Skal prøve klut metoden. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 18.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Ja det må jeg si.. Uten at jeg vet årsaken så har vifteovnen min skrudd seg av i helgen mens jeg har vært borte. når jueg kom tilbake i kveld var det ikke lenger en RF på 30 %. nå var den på 80! Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
taunus Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Har hørt 50 prosent av en ac selger. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 (redigert) Ja det må jeg si.. Uten at jeg vet årsaken så har vifteovnen min skrudd seg av i helgen mens jeg har vært borte. når jueg kom tilbake i kveld var det ikke lenger en RF på 30 %. nå var den på 80! Men mengden vann pr. m2 luft er fremdeles omtrent det samme! Ved +20oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.17,5g. Dette blir da ca. 5,3g pr. m2 ved 30% RF Ved +5oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.6,5g. Dette blir da ca. 5,2g pr. m2 ved 80% RF Lars H. Redigert 18.Februar.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
tom-ass Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 o[/sup]C kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.17,5g. Dette blir da ca. 5,3g pr. m2 ved 30% RFVed +5oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.6,5g. Dette blir da ca. 5,2g pr. m2 ved 80% RF Lars H. Så du mener det ikke er noe problem? Forresten mener du nok kubikkmeter og ikke kvadratmeter. :) Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
cosmic Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 (redigert) pr.kubikk....sikker på at du ikke har vært i skapet? Redigert 18.Februar.2013 av cosmic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alternes. Svart 18.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 (redigert) Men mengden vann pr. m2 luft er fremdeles omtrent det samme! Ved +20oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.17,5g. Dette blir da ca. 5,3g pr. m2 ved 30% RF Ved +5oC kan 1 m2 luft maksimalt inneholde ca.6,5g. Dette blir da ca. 5,2g pr. m2 ved 80% RF Lars H. tror nok den godeste Lars H. har et poeng her, selv om måleren viste 50% mer RF. og temperaturen var på 0 i båten virket det ikke på noen måte fuktig i båten. har jeg fyrt i et par timer og nå er den nede på 30% igjen, uten at jeg kan si at jeg merker noen forskjell.. eller faktisk så føles det faktsik som at det er fuktigere nå Redigert 18.Februar.2013 av Alternes. (see edit history) Sitér dette innlegget KNS MEDLEM Link to post
Lars H. Svart 18.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2013 Selvfølgelig skulle det være pr kubikkmeter, (m3) Det ble nok en liten skrivefeil der. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.