Jump to content

Strømstad Gjestehavn, blir den oppgradert i 2013?

Dykker

Recommended Posts

Tror de bla. planlegger fortøyning i båser (utliggere) i stedet for ankring. Håper det fortsatt blir noen longsideplasser

Skulle bli flere El. utak, om de fortsatt blir på kun 6A vet jeg ikke.

Me får sjå om en drøy måned hvordan det har blitt.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Neste gang du er i båten din Hulda, kan du ikke ta noen bilder av havnen så vi får se hvordan det ser ut der nå?

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det skulle vel la seg gjøre. Kommer på land 24. februar, og Strömstadsabstinensen er allerde påtakelig.

Bra,

Var ikke lett å se noe om det var skjedd noe nytt, på web kameraene til strømstad komun.

Okke som, er ikke såå lenge til jeg får sett eventuelle forandringer med egne øyne. Årets første besøk i Strømstad planlegges til å bli i siste halvdel av uke 12.

Da er vinterdvalen over og vårsesongen starter.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 2 uker senere...

Om ikke de har bygd om det elekteriske i Strømstad vesentlig. Må du nok belage deg på å greie deg med kun Dieselvarmeren. Samme kaoset vær påske. Folk setter på vifteovner, med det resultat at strømmen går. Ikke bare på ett stikk, men på flere stolper.

6A holder til lader og varmtvannsbereder.

MEDLEM I KNBF

Etter ønske så har jeg lagt inn nylig bilde fra utbyggingen av Strömstad havn. Fra den gamle flytebryggen som går ut fre Pråmen, så er det lagt ut to tverrgående brygger med uteliggere. Avstanden mellom uteliggerene er vel slik at to normale feriebåter burde kunne få plass i hver bås. Lenger nord i havnen jobber man nå med en lang flytebrygge som går vestover ut fra området der parken er nå. Enden av denne bryggen ser man om man går inn og ser på webcam for området. Altså i enden av der restauranten ligger, som byggningsmessig er linket til badet/gjestehavnadmin. m.v. Rør for strøm og vann kommer tytende opp mellom bryggeplankene.

utbygging_stromstad_havn.jpg

Må da bli plass til færre båter med det opplegget der?

Satser på at de har fått koblet opp de kablene som tyter opp mellom plankene om en 14 dagers tid.

Eller at det er strøm langs promenade brygga. Hvis ikke greier jeg meg greit uten strøm og vann i noen dager.

MEDLEM I KNBF

Kan være det blir plass til færre båter. Men for Strömstads Kommun blir sikkert det finasielle resultatet det samme. Man kan vel lukte en prisoppgang. Selv jeg som har kommunal plass måtte i fjor betale SEK 60 om jeg skulle være så idiotisk at jeg tok båten inn til byen for å gå i matbutikken. Da er det billigere å fyre opp bilen. Men sikkert ikke så miljømessig, miljø er noe man absolutt setter i høysetet. Så lenge det gir mer profitt enn alternativene.

Dette blir jo rene luksusen med slutt på alle "dragshow", nå i i båser! Og musikken fra "Prommen" er heller ikke noe savn. Så nå står det bare tilbake av havneverten/kapteinen/sjefen/politiet klarer å holde rølpen unna slik at ikke vanlige folk med barn må legge seg hel syd i det nye anlegget ved fergen for å overleve.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...