Dykker Startet 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Startet 12.Februar.2013 Leste i fjor at Strømstad Gjestehavn skulle oppgraderes våren 2013. Er det noen som vet status på dette samt hva som skal gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Hei!! Fant dette på Strømstad sine nettsider. Ser ut til at det skal vær klart den 28 februar. http://www.stromstad.se/nyheter/nyheterochpressmeddelanden/nyheterochpress/upprustningavgasthamnen.11747.html Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
lgboat Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Oppgraderes eller utvides (litt)? Så ikke så veldig imponerende ut... Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 (redigert) Tror de bla. planlegger fortøyning i båser (utliggere) i stedet for ankring. Håper det fortsatt blir noen longsideplasser Skulle bli flere El. utak, om de fortsatt blir på kun 6A vet jeg ikke. Me får sjå om en drøy måned hvordan det har blitt. Redigert 12.Februar.2013 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Kasina Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Skal bli spennende å se sigthseingbåter og den gode gamle skøyta (ferga) til Furuholmen komme seg ut bak brygge 4. Men de blir kanskje flyttet over til samme side som Kosterbåtene. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
Worry II Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Skal bli spennende å se sigthseingbåter og den gode gamle skøyta (ferga) til Furuholmen komme seg ut bak brygge 4. Men de blir kanskje flyttet over til samme side som Kosterbåtene. Den flyttet dit i fjor, så det går bra. Det er samme eier som driver spisestedet ved siden av kiosken nord for havna til Kosterferjene, som ute på Furholmen. Sitér dette innlegget Link to post
Kasina Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Da er det blitt bedre plass da. Synes dette ser bra ut etter gjestehavnskartet jeg. Om det blir en kombinasjon av båser og longside plasser, må det jo gavne alle. Sitér dette innlegget "Sistemann tar med flagget" Link to post
lippert Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Tja, båser reduserer jo kapasiteten da... Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
gjeldfri Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Men fint å slippe å kaste anker. Har ikke selv satt fast ankeret der, men det er jo mange som har den erfaringen. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Ser ikke ut til at det blir båser for enkeltbåter. Det ser mer ut som om man ligger enten langsetter eller med baug/hekk inn hele veien. Avstanden mellom båsene må jo bli mange meter. Slik som det er tegnet, så må også 'Pråmen' (serveringslekteren) forsvinne fra havnen. Det blir i praksis en vesentlig kapasitetsutvidelse. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 (redigert) Neste gang du er i båten din Hulda, kan du ikke ta noen bilder av havnen så vi får se hvordan det ser ut der nå? Redigert 15.Februar.2013 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Det skulle vel la seg gjøre. Kommer på land 24. februar, og Strömstadsabstinensen er allerde påtakelig. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Blir vel som i Tønsberg hvr det er plass til to båter mellom utriggerne. Da er det førstemann som bestemmer bredden. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Det skulle vel la seg gjøre. Kommer på land 24. februar, og Strömstadsabstinensen er allerde påtakelig. Bra, Var ikke lett å se noe om det var skjedd noe nytt, på web kameraene til strømstad komun. Okke som, er ikke såå lenge til jeg får sett eventuelle forandringer med egne øyne. Årets første besøk i Strømstad planlegges til å bli i siste halvdel av uke 12. Da er vinterdvalen over og vårsesongen starter. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Ja, da får jeg håpen at isen i Kebalviken også har forsvunnet. Og at motoren er tilbake på plass på fundamentene. En forferdelig jobb jeg har foran meg. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 15.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2013 Da jeg var i Strømstad for 14 dager siden var noen brygger borte men havna var full av is...... Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Antilia Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Siden jeg var på "Harry" tur i dag, og Lars H. ønsket noen bilder.... Så ble det sånn!! Kanskje ikke den største forandringen, men ikke helt ferdig heller. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Sjøga Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Noen som har noe mere info om strømmen er på plass? Vurder tur i påska og kan jo trenge litt mere varme en dieselvarmeren klarer. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 1.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2013 Om ikke de har bygd om det elekteriske i Strømstad vesentlig. Må du nok belage deg på å greie deg med kun Dieselvarmeren. Samme kaoset vær påske. Folk setter på vifteovner, med det resultat at strømmen går. Ikke bare på ett stikk, men på flere stolper. 6A holder til lader og varmtvannsbereder. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Etter ønske så har jeg lagt inn nylig bilde fra utbyggingen av Strömstad havn. Fra den gamle flytebryggen som går ut fre Pråmen, så er det lagt ut to tverrgående brygger med uteliggere. Avstanden mellom uteliggerene er vel slik at to normale feriebåter burde kunne få plass i hver bås. Lenger nord i havnen jobber man nå med en lang flytebrygge som går vestover ut fra området der parken er nå. Enden av denne bryggen ser man om man går inn og ser på webcam for området. Altså i enden av der restauranten ligger, som byggningsmessig er linket til badet/gjestehavnadmin. m.v. Rør for strøm og vann kommer tytende opp mellom bryggeplankene. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Må da bli plass til færre båter med det opplegget der? Satser på at de har fått koblet opp de kablene som tyter opp mellom plankene om en 14 dagers tid. Eller at det er strøm langs promenade brygga. Hvis ikke greier jeg meg greit uten strøm og vann i noen dager. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Kan være det blir plass til færre båter. Men for Strömstads Kommun blir sikkert det finasielle resultatet det samme. Man kan vel lukte en prisoppgang. Selv jeg som har kommunal plass måtte i fjor betale SEK 60 om jeg skulle være så idiotisk at jeg tok båten inn til byen for å gå i matbutikken. Da er det billigere å fyre opp bilen. Men sikkert ikke så miljømessig, miljø er noe man absolutt setter i høysetet. Så lenge det gir mer profitt enn alternativene. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Dette blir jo rene luksusen med slutt på alle "dragshow", nå i i båser! Og musikken fra "Prommen" er heller ikke noe savn. Så nå står det bare tilbake av havneverten/kapteinen/sjefen/politiet klarer å holde rølpen unna slik at ikke vanlige folk med barn må legge seg hel syd i det nye anlegget ved fergen for å overleve. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Astor Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 (redigert) Spennende å se om det blir store båser, 4.5 og 5-metere. Ser på bildet fra havna at her blir det plasser og "små". Flott. Morsomt å se på dette i påsken. Redigert 6.Mars.2013 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Lars H. Svart 6.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2013 Kommer vel ikke innom Strömstad før i august, men kom gjerne med rapporter når dere er innom Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.