Folk I Båt Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Analogien mener du? Har ikke trukket andre paralleller mellom båtliv og motorsykkel enn dette med stadig høyere snittalder. Risiko er noe jeg ikke har "analogiert" over, selv om du nok bør lese deg opp på ulykkesstatistikker og risikoutvikling på motorsykkel. Håpløse overskrifter i tabloider og uttalelser fra et menneske i vegdirektoratet som har en høyst merkelig og spisset agenda mot motorsyklisten er lite ettererettelige kilder. Bruk heller offentlig kildemateriale og offisielle statistikker. Både med hensyn til båtulykker, motorsykler og annen elendighet. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Min umiddelbare tanke ifbm første innlegg, er at det er trolig 90% av dagen uteksaminerte innefor båtførerprøven som ikkje har erfaring. (basert på mine kjennskaper i ungdomsmiljøet) Ang det meeget OT motorsykkelskadestatikk temaet, så var det i mine dager som reparatør, like mange mannfolk rundt 50år som knuste syklene sine, som 19-20 åringer (+ ). Eg førte aldri statistikk, men er rimelig sikker på at bil var skyld i over halvparten av alt uansett alder på mc fører. Så løsningen er å lage eit nytt veinett til bilistene. Eller la være å strikke medan ein kjører. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
tom-ass Svart 12.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Februar.2013 Hei. Jeg har vært i England å leid kanalbåt to ganger, og virderer ny tur til høsten. Dette er så simpelt at ALLE klarer det. Null erfaring trengs. Ingen strøm, alle båtene er i stål og fendere er fremmedord. Alt av kaier, sluser, brygger er i stål eller stein. Det er MYE båter der. Lange båter. Har hatt 70 fots båt begge gangene, det betyr at man ikke kan snu eller sette seg på tvers i kanalene. 70 fot er forresten max i England. Anbefaler alle å ta en slik ferie. Rolig og sosialt. Det er forresten ikke lov å lage bølger, da går du for fort. Og det er ikke lov å seile når det er mørkt. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.