Jump to content

Kvifor ligg det ei mengde nybåtannonser under bruktbåt på Finn?

ut mot havet

Recommended Posts

Er for tida på jakt etter ein rimeleg landstedsbåt og av den grunn er eg hyppig inn på Finn og søkjer i den kategorien etter brukt.

Til min iretasjon så ligg det ein haug med annonser for nye båter fra forhandlere i katogorien brukt, eg kan selfølgeleg luke vekk forhandler men det hender jo at forhandlere av nye båter også annonserer brukt.

Synest at Finn kan skjerpe seg og sortere dette betre, eller er det forhandlere som bevist misbruker dette. Skal ein varsle Finn om dette? Trudde at Finn sorterte dette.

Vil tro bruktbåt er mer besøkt enn nybåt, dermed større sjanse for at annonsene blir sett.

Men nå er det forsåvidt ingen egen Bruktbåt link på Finn.

En heter Alle båter og den andre Nye båter. Uten å ha sjekket, kan det være at båter som blir lagt inn under Nye båter også automatisk legges till Alle båter?

Redigert av Zenit (see edit history)
Ser ikke helt problemet ...

Og det er egen søkefunksjon for brukte båter. Ligger under "segment" i det blå feltet på venstre side.

Du har søkt

• X Brukt båt
  • X Cabincruiser

1352 treff. Dvs at ca hver 8. annonse bruktbåt er ny båt (2013 modell, jf. ovenfor). Problemer er altså at det er flere annonsører som bevisst? annonserer ny båt på segmentet for brukt båt. Og det må vel kunne føres på konto for juks.

Redigert av Zach (see edit history)

Da er det altså slik å forstå at annonsøren gjør ingenting galt men Finn har utforma dette slik for å tjene mest mulig penger? Svært irriterende å måtte pløye seg gjennom ei mengd med nybåtannonser som ikkje har intresse. Håper at det vert ordna opp i dette. Har klaget på dette til Finn men ikkje fått noko annet svar enn at dei har motatt e-posten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...